همزمان با اعلام برگزاری رزمایش‌های کره‌ جنوبی و آمریکا، کره شمالی تهدید به "پاسخی بی‌سابقه" کرد

Submitted on جمعه, 02/17/2023 - 08:54

کره جنوبی و ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای و موشکی رو به رشد کره شمالی برای مانورهای نظامی سالانه آماده می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد در حالی که این کشور امسال از هرگونه "اقدام نظامی ویژه" به جز فعالیت‌های معمول خودداری کرده بود، رزمایش‌های برنامه‌ریزی‌شده آمریکا و متحدان، "گرداب بزرگی از تشدید تنش" ایجاد می‌کند.

در بیانیه روز جمعه وزارت خارجه کره شمالی آمده است:

این وزارتخانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد را به دلیل برگزاری جلسه‌ای در ارتباط با کره شمالی در ماه نوامبر مورد انتقاد قرار داده و هشدار داد که اگر شورای امنیت سازمان ملل همچنان توسط واشنگتن "فریفته" شود، کره شمالی اقداماتی فراتر از فعالیت‌های نظامی عادی را -بدون ذکر جزئیات- مد نظر قرار خواهد داد.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد را ابزاری برای سیاست خصمانه غیرقانونی آمریکا علیه کره شمالی توصیف کرده و اعلام کرد "در صورتی که ایالات متحده و کره جنوبی، برنامه از قبل اعلام شده‌ خود برای برگزاری این رزمایش نظامی، که کره شمالی از آن به عنوان آماده سازی برای یک جنگ تهاجمی تلقی می‌کند را اجرایی کنند، با اقدامات متقابل بی سابقه و مستمر و قاطع مواجه خواهند شد".

این بیانیه کمتر از دو ساعت پس از آن صادر شد که کره جنوبی از برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا در هفته آینده خبر داد.

کره شمالی که به سلاح هسته‌ای مجهز است، سال گذشته میلادی تعداد بی‌سابقه‌ای موشک از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که به طور بالقوه توانایی رسیدن به هر نقطه از ایالات متحده دارند را شلیک کرد. این کشور هم اکنون نیز برنامه دارد تا خود را برای یک آزمایش هسته‌ای دیگر آماده کند، امری که از سال ۲۰۱۷ به این طرف بی سابقه بوده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز