تعداد زیادی از پناهجویان به مدت یک سال در هتل های Great Falls، انتاریو اقامت کردند که حداقل ۱۰۰ میلیون دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته است

Submitted on س., 03/26/2024 - 20:26

داده های جدید منتشر شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا نشان می دهد که دولت فدرال سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای اتاق و سفر برای پناهجویان در هتل های آبشار نیاگارا هزینه کرده است.

به گفته وزارت مهاجرت، بین ۱ فوریه ۲۰۲۳ تا ۱ فوریه ۲۰۲۴، نزدیک به ۵۰۰۰ پناهجو به هتل های این شهر توریستی فرستاده شده اند. بیشتر آنها از نیجریه، ونزوئلا، کنیا، ترکیه و کلمبیا آمده اند.

متقاضیان پناهندگی به طور متوسط ​​۱۱۳ روز اقامت دارند و هزینه هر نفر در روز ۲۰۸ دلار است. کل صورتحساب سال تقریباً ۱۱۵ میلیون دلار شده است.

به گفته این اداره، این هزینه شامل «اتاق، غذا، خدمات و امنیت» است.

اما هشدار داد که این آمار "ناقص" است زیرا مقامات مهاجرت به طور کامل بر اتهامات نیمه ی اول سال ۲۰۲۳ نظارت نداشتند.

"اطلاعات در یک سیستم پایگاه داده مرکزی بین ماه های فوریه و مارچ ۲۰۲۳ ردیابی نشد."

هزینه های انجام شده از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ هنوز محاسبه نشده است زیرا وزارت مهاجرت "هنوز اکثر فاکتورها را دریافت نکرده است".

گزارش شده است که این سند هفته گذشته پس از آن منتشر شد که تونی بالدینلی، نماینده محافظه کار، نماینده ی محدوده ی آبشار نیاگارا، در فوریه سال جاری از مجلس نمایندگان سؤال کرد.

جیم دیوداتی، شهردار آبشار نیاگارا، برای مصاحبه در مورد داده‌ها در دسترس نبود.

اما گزارش منطقه نیاگارا که سال گذشته منتشر شد، مبنی بر آن است که هجوم پناهندگان "فشار قابل‌توجه و غیرقابل کنترلی را بر سیستم‌های حمایت اجتماعی محلی که قبلاً تحت فشار قرار گرفته‌اند، وارد می‌کند" و منابع را تحت فشار قرار می‌دهد.

در این گزارش آمده است: «کارکنان هشدار دادند که مسکن توان خرید محلی عملاً وجود ندارد و نگرانی‌های جدی از این که پناهجویان گزینه‌های مسکن کمی دارند، ابراز کردند.

وزارت مهاجرت گفت: "هتل هایی که پناهجویان در آن اقامت می کنند توسط دولت فدرال تامین می شود و در حال حاضر توسط وزارت مهاجرت به طور موقت ارائه می شود."

گلوبال نیوز پرسیده است که پروژه هتل در آبشار نیاگارا چقدر طول می کشد اما پاسخی دریافت نکرده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، کبک شاهد افزایش ورودی‌های جدید بود زیرا هزاران نفر از طریق جاده روکسام، یک گذرگاه غیررسمی بین کبک و ایالت نیویورک، وارد کبک شدند. در ماه جولای ۲۰۲۲، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا شروع به فرستادن متقاضیان پناهندگی وارد کبک به هتل های آبشار نیاگارا کرد تا فشار بر خدمات را کاهش دهد.

کانادا در مارچ ۲۰۲۳، این کانال ورودی را بست. از آن زمان، تعداد درخواست پناهندگی در فرودگاه های کانادا به طور چشمگیری افزایش یافته است و اکثر متقاضیان در فرودگاه مونترال فرود می آیند.

Chantale Desloges وکیل مهاجرت هفته گذشته به گلوبال نیوز گفت: "فکر نمی کنم هیچ دولتی در جهان بتواند واقعاً جریان پناهجویان را متوقف کند. در حال حاضر بی ثباتی زیادی در جهان وجود دارد."

دولت در اتاوا با فشار فزاینده‌ای برای بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی مواجه است، زیرا انتاریو و کبک بحران مسکن خود را تا حدی به دلیل افزایش تعداد ساکنان موقت و پناهجویان می‌دانند.

در ماه ژانویه، مارک میلر، وزیر مهاجرت، متعهد شد ۳۶۲ میلیون دلار اضافی برای اقامت موقت برای پناهجویان در سراسر کشور فراهم کند. وی در بیانیه ای گفت که تقریباً ۷۳۰۰ پناهجو در ۴۰۰۰ اتاق هتل در شش ولایت اقامت دارند.

میلر در آن زمان گفت که این پروژه در تامین سرپناه، به ویژه در ماه های سرد زمستان اهمیت دارد. اما اصلاحات لازم است. وی گفت: از سال ۲۰۱۷، این سیستم یک اقدام توقف در پاسخ به جریان های بزرگ و تاریخی مهاجرت بوده است.

میلر ۱۰۰ میلیون دلار برای کبک اعلام کرد و تورنتو نیز مبلغ قابل توجهی دریافت خواهد کرد. اما وزیر مهاجرت انتاریو گفت حتی اگر این استان مبلغ کامل را دریافت کند، به دلیل تعداد زیاد پناهنده نمی تواند "نیازهای تورنتو را برآورده کند، چه رسد به همه شهرهای دیگر".

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians

بیشترین بازدید اخبار امروز