سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان؛ کره جنوبی در مهار کرونا موفق عمل کرده است

Submitted on ش., 03/14/2020 - 12:43

بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، پس از چین، ایتالیا با ۱۲۶۶ کشته و ۱۷ هزار و ۶۶۰ مبتلا در جایگاه دوم ابتلا به ویروس کرونا در جهان قرار گرفته است.

ایران با نزدیک به ۱۳ هزار مبتلا و ۶۶۱ کشته، پس از ایتالیا قرار دارد.

اما کره جنوبی که تاکنون پس از چین از نظر میزان تعداد مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا قرار داشت، بر اساس تازه‌ترین آمار سازمان بهداشت جهانی، با حدود ۸ هزار مبتلا و ۷۲ قربانی، پس از ایران و در رتبه چهارم قرار گرفته است.

اسپانیا با افزایش بسیار شدید تعداد مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا روبرو است.  ۴ هزار و ۲۳۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون در این کشور شناسایی شده و آمار فوتی‌ها ۱۲۱ نفر اعلام شده است.

بر اساس جدول سازمان بهداشت جهانی، آلمان، ۳ هزار و ۷۵۸ مبتلا و ۸ مورد فوتی و پس از آن، فرانسه ۳ هزار و ۶۶۱ مبتلا و ۷۹ جانباخته داشته است.

در فرانسه، علاوه بر اعلام تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی، از روز دوشنبه ۲۶ اسفند، درهای موزه لوور، برج ایفل، کاخ ورسای و بسیاری دیگر از اماکن فرهنگی بر روی بازدیدکنندگان بسته خواهد بود.

با وجود افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، انتخابات شهرداری‌ها و انجمن‌های شهر در این کشور، فردا یک‌شنبه ۲۵ برگزار خواهد شد. مسئولان دولتی در فرانسه اطمینان دادند که تمامی شرایط لازم بهداشتی در حوزه‌های رای‌گیری به اجرا گذارده خواهد شد.

نخستین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هم، روز جمعه ۲۳ اسفند، در اکوادور به ثبت رسید.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز