صندوق بین‌المللی پول خبر داد: نرخ رشد اقتصادی جهان در سال 2021 بالغ بر 9.5 درصد است

Submitted on چ., 10/13/2021 - 00:41

صندوق بین‌المللی پول خبر داد: نرخ رشد اقتصادی جهان در سال 2021 بالغ بر 9.5 درصد است

بنابر تازه‌ترین گزارش صندوق بین‌المللی پول، در رابطه با “چشم‌انداز اقتصادی جهان” از نرخ رشد اقتصادی جهان را در سال 2021 بالغ بر 9.5 درصد است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، این درحالی است که این سازمان حدود سه ماه پیش (ژوئن) نرخ رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۱ حدود ۶ درصد پیش‌بینی شده بود که در گزارش جدید این نرخ با کاهش جزئی به ۵/۹ درصد رسیده است.

این سازمان همچنین رشد اقتصادی جهان را در سال آینده میلادی (۲۰۲۲) بدون تغییر و حدود ۴/۹ درصد اعلام کرد.

به گفته صندوق بین‌المللی پول شیوع کووید19 در طی دو سال اخیر موجب اختلال در چرخه عرضه کالا و فشار قیمتی شده و وضعیت اقتصاد جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بنابر جدیدترین گزارش این سازمان همچنین نشان می‌دهد چشم‌انداز رشد اقتصادی بعضی کشورها مانند آمریکا و سایر کشورهای صنعتی را کم شده است.

همچنین بنابر این گزارش اقتصاد آمریکا احتمالا تحت تاثیر عواملی نظیر طرح پیشنهادی جو بایدن، برای هزینه ۴۰۰۰ میلیارد دلاری این کشور در زیرساخت‌های ایالات متحده، کوچکتر شود.

به بر تخمین صندوق بین‌المللی پول  درپی شیوع کووید19 چشم ‌انداز وضعیت اقتصادی کشورهای فقیر و در حال توسعه به شدت نامشخص است.

این وضعیت نشان‌دهنده روزهای سخت‌ اقتصادهای کوتاه مدت کشورهای توسعه یافته است که بخشی از دلایل آن به اختلال در زنجیره توزیع مربوط است.

پتی لاوت رید: آیا ما در آستانه یک نقطه عطف مالی هستیم؟

افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا مردم را شوکه کرده‌است

منبع: بی‌بی‌سی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز