صندوق بین‌المللی پول
اقتصاد کانادا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد

Submitted on پ., 01/28/2021 - 13:21

با انتشار تازه‌ترین خبر از صندوق بین‌المللی پول در رابطه با اقتصاد جهان، متوجه رشد اقتصادی کانادا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ می‌شویم.

طبق گزارش رسانه هدهد کانادا، در سال ۲۰۲۰ کانادا با رشد منفی ۵.۵ درصد روبرو شد که این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۳.۶ درصد رسید و پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۲ این رقم به ۴.۱ درصد خواهد رسید.

طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول رکود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ به ۳.۵ درصد می‌رسد که حدود ۰.۹ درصد بیشتر از برآورد صندوق بین‌المللی پول است. اما این نهاد اعلام کرده که با ادامه واکسیناسیون کووید۱۹ اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به برآورد قبلی به ۵.۵ درصد رشد خواهد کرد به همین ترتیب در سال ۲۰۲۲ این رقم به ۴.۲ درصد نیز می‌رسد.

طبق پیش بینی صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۱ رشد ۳ درصدی خواهد داشت و این رقم در سال بعدی ۲ درصد خواهد بود. این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول این ارقام را در گزارش ماه اکتبر برای ایران به ترتیب منفی دو دهم درصد و مثبت نیم درصد پیش بینی کرده بود.

این صندوق همچنین پیش بینی کرده که در سال ۲۰۲۰  پس از رکود ۷.۲ درصدی منطقه یورو شاهد رشد اقتصادی ۴.۲ درصدی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود و در سال بعد رشد تولید ناخالصی در این منطقه به ۳.۶ درصد خواهد رسید.

طبق این گزارش در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ آلمان بزرگترین رشد اقتصاد را با ارقام ۳.۵ درصد و ۳.۱ درصد خواهد داشت.

تولید ناخالصی در این کشور در سال ۲۰۲۰ به میزان ۵.۴ درصد کاهش یافت، طبق برآورد این صندوق اقتصاد فرانسه و اسپانیا در سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی بهتری را نسبت به بریتانیا داشته باشند.

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز