شورای امنیت، تحولات پیرامون یورش‌ به مسجدالاقصی را مورد بررسی قرار می‌دهد

Submitted on پ., 04/06/2023 - 08:06

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد، امروز به درخواست مشترک فلسطین و اردن و با حمایت امارات متحده عربی و چین، یک جلسه غیرعلنی اضطراری برگزار می کند تا پیرامون تخلفات اسرائیل در مسجد الاقصی در شهر قدیمی بیت‌المقدس تبادل نظر شود.

شورای امنیت، جدا از جلسات اضطراری و رایزنی های غیرعلنی، از ابتدای سال جاری مرتبا به صورت ماهانه نیز جلساتی را در مورد این مناقشه خاورمیانه برگزار کرده است. 

این در حالی ست که جنگنده‌های اسرائیل، بامداد امروز نیز در پاسخ به راکت هایی که در دومین روز تنش، از غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک شده بود، نوار غزه را هدف گرفتند. ارتش اسرائیل اعلام کرد که هفت موشک پرتاب شده از نوار غزه همگی در هوا منفجر شده اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

جنگنده‌های اسرائیل، دیروز نیز با چند راکت، دو پایگاه نیروهای نظامی حماس واقع در نوار غزه را هدف قرار داده بودند.

تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل متحد در خاورمیانه، دیروز از رهبران اسرائیل و فلسطین خواست تا ضمن خویشتنداری، مسئولانه رفتار کرده و از هرگونه اقدامی که ممکن است به تشدید تنش و خشونت منجر شود، اجتناب کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این خبر با اشاره به اینکه هم‌زمانی اعیاد دینی مسیحیان، مسلمانان و یهودیان بر وخامت اوضاع می‌افزاید، ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید تنش‌ها میان فلسطین و اسرائیل و خطر تبدیل شدن آن به یک درگیری مسلحانه، تصریح کرد "آنچه در حال وقوع است، خصومت تمامی ادیان جهان را برمی‌انگیزد".

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز دیروز گفت که تصاویر خشونت و ضرب و شتم فلسطینیان توسط نیروهای امنیتی اسرائیل در داخل مسجدالاقصی، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل را وحشت زده کرده است.

مسجدالاقصی یکی از مکان‌های مقدس در اسلام است و محوطه این مسجد که  کوه معبد در آن قرار دارد، مقدس‌ترین مکان برای یهودیان به شمار می‌رود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز