چه عواملی سبب پیروزی نیروهای مقاومت شد؟

Submitted on ی., 05/23/2021 - 01:29

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیروزی اخیر نیروهای مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی گفت: چند مورد در درگیری های اخیر قابل توجه است، نخست این که جنگ اخیر امنیتی نبود بلکه مساله رفتار غاصبانه اسرائیل در بیرون راندن اهالی شیخ جراح از خانه هایشان بود که این اتفاق آتش اختلاف را آغاز کرده و بهانه این دور از درگیری ها شد.

وی تصریح کرد : از سوی دیگر با آغاز درگیری ها آتش اختلاف زبانه کشید و به سایر مناطق هم سرایت کرد و اهالی سایر مناطق و شهرها نیز به دفاع از مردم شیخ جراح پرداخته و خواستار بازپس‌گیری املاک غصبی از سوی اسرائیل شدند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: همچنین در این مرحله از جنگ شاهد بودیم برخلاف دفعات قبل بدون این که نیروهای مقاومت اعلام کنند، طی اقدامی پیش دستانه موشک باران را آغاز کردند برای این که موازنه قدرت برقرار شود تا از این طریق رژیم صهیونیستی را مجبور به تصمیم زودهنگام کنند.

لاسجردی یادآور شد: رژیم صهیونیستی دولت مستقر و مقتدری نداشته و توانایی مقابله و دفاع در برابر این هجمه از درگیری ها را ندارد، تکلیف دولت مشخص نیست و دولت از استحکام برای آمادگی در برابر تهدیدات برخوردار نیست، بنابراین موشک باران نیروهای مقاومت موجب شد تا فشار زیادی به نتانیاهو وارد شود به عنوان کسی که در قبال نیروهای مقاومت توان لازم را به کار نگرفته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه اظهار کرد : در این دور از درگیری ها برای اولین بار نیروهای مقاومت از غزه به سایر سرزمین های اشغالی هم موشک شلیک کردند و معادلات جنگ، درگیری و کشمکش و رقابت نظامی به دلیل عنصر موشک تغییر پیدا کرد.

وی در پایان گفت: یکی از سران موساد هم اعلام کرد که در مقابل نیروهای مقاومت زودتر از همه شکست خوردیم این حرف عمق مساله و ضعف اسرائیل را نشان می دهد که تا چه اندازه شکننده است.

انتهای پیام 

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز