شاهزاده بریتانیا: ۲۵ طالب را در افغانستان کشتم و پشیمان نیستم

Submitted on جمعه, 01/06/2023 - 12:23

روزنامه لوموند روز جمعه ششم ژانویه/شانزدهم دی‌ماه، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت که شاهزاده هری، پسر  چارلز سوم، پادشاه بریتانیا در کتاب خاطرات خود، نیروهای گروه طالبان را «دشمن» خوانده و گفته است که در حین ماموریت‌های نظامی خود در افغانستان بارها به آن‌ها تیراندازی کرده است.

هرچند قرار بود کتاب خاطرات شاهزاده بریتانیا در تاریخ دهم ژانویه سال جاری منتشر شود اما ظاهرا این کتاب به طور تصادفی در اسپانیا به فروش گذاشته شده است. روزنامه‌های بریتانیایی نیز پس از دستیابی به این کتاب جنجالی، گزارش‌های را در مورد محتوای آن منتشر کرده‌اند.

شاهزاده بریتانیا در این کتاب نوشته که ۲۵ نفر از نیروهای طالبان را در زمانی که خود خلبان هلیکوپتر جنگی آپاچی در افغانستان بوده کشته است. وی گفته که از کشتن نیروهای طالبان ابراز شرمندگی یا پشیمانی نمی‌کند و تاکید کرده است که به کشتن آن‌ها افتخار نیز نمی‌کند.

شاهزاده هری در بخشی از کتاب خاطرات خود همچنین نیروهای گروه افراطی طالبان را به «مهره‌های شطرنج» تشبیه کرده و نوشته است که ۲۵ تن از آن‌ها را با هدفی مشخص از صفحه حذف کرده است. مقامات گروه طالبان نیز در واکنش به اظهارات شاهزاده بریتانیا گفته‌اند که نیروهای کشته شده «مهره‌های شطرنج نبودند، آن‌ها انسان بودند.»

1/3- Mr. Harry! The ones you killed were not chess pieces, they were humans; they had families who were waiting for their return. Among the killers of Afghans, not many have your decency to reveal their conscience and confess to their war crimes. pic.twitter.com/zjDwoDmCN1

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز