سفر «ویروس کرونا» از قم به نجف؛ در اروپا هم کرونا قربانی می‌گیرد

Submitted on Mon, 02/24/2020 - 12:40

در منطقه خاورمیانه هم، از روز دوشنبه پنجم اسفند، گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی موارد ابتلا به ویروس کرونا منتشر شده است.

در عراق، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا از سوی مقامات این کشور مورد تائید قرار گرفته است. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، یک طلبه علوم دینی که از ایران به شهر نجف سفر کرده است، نخستین مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا در خاک عراق اعلام شده است.

وزارت بهداشت کویت، روز دوشنبه پنجم اسفند، در بیانیه‌ای، اعلام کرد که ویروس کرونا در سه نفر که به تازگی از شهر مشهد به این کشور بازگشته‌اند، مشاهده شده است. در این بیانیه آمده است: یکی از این افراد دارای تابعیت کویت، یک نفر تبعه عربستان سعودی و تابعیت شخص سوم اعلام نشده است.

خطوط هوایی کویت از دو روز پیش فعالیت‌های خود برای خارج کردن ۷۰۰ نفر از شهروندان این کشور از شهر مشهد را آغاز کرده است. اداره بنادر کویت پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه پنجم اسفند، با بیان اینکه بسته بودن مرزهای کشور موقتی است، گفت: اتباع کویتی تا زمان ترک مشهد بیمار نبودند.

نشست سالانه مجلس خلق چین برگزار نشد

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۷۷ هزار نفر گذشته است. آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، در چین، تا روز دوشنبه پنجم اسفند، ۲۵۹۲ نفر اعلام شده است.

بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در چین، یک اقدام بی‌سابقه در صحنه سیاسی کشور را رقم زد. نشست سالانه مجلس نمایندگان خلق چین بدلیل نگرانی ناشی از شیوع این ویروس به تعویق افتاد.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز