سازمان ملل: حدود ۶ میلیون نفر از آوارگان جهان شهروندان افغانستان هستند

Submitted on چ., 06/14/2023 - 12:19

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در این گزارش که در روز سیزدهم ژوئن منتشر شد، درباره افزایش بی‌سابقه شمار آوارگان و پناهجویان در سراسر جهان هشدار داد.

بر اساس آمار منتشر شده در این گزارش، بیش از ۵۰ درصد از آوارگان و پناهجویانی که به کمک‌های فوری جامعه جهانی نیاز دارند، شهروندان سه کشور افغانستان، سوریه و اوکراین هستند.

روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در افغانستان، ادامه جنگ در سوریه و حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین از جمله دلایلی هستند که موجب شده‌اند تا شهروندان این سه کشور آواره شوند.

طبق گزارش اخیر سازمان ملل، افزایش تعداد آوارگان و پناهجویان تمام رکوردهای پیشین سازمان ملل را شکسته و زنگ خطر را برای تمام رهبران جهان به صدا در آورده است.

در این گزارش آمده است که در حال حاضر دست کم ۱۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان به دلایل گوناگون از جمله جنگ، آزار و اذیت، خشونت، نقض حقوق بشر و حوادث طبیعی مجبور به ترک خانه خود شده‌اند.

 

🆕: There are now more than 110 million forcibly displaced people globally.But who is behind this staggering number?Refugees.Asylum-seekers.Internally displaced....More in our new #GlobalTrends report: https://t.co/J8LvyK11aY#ForcedToFlee pic.twitter.com/xI1FtSucdY

 

در همین حال، فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با ابراز تاسف از افزایش شمار آوارگان در یک نشست خبری در ژنو گفت که این آمار به منزله «کیفرخواست» علیه جهانیان است.

رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد همچنین خواستار اقدام فوری رهبران جهان برای رسیدگی به علل و پیامدهای افزایش شمار اوارگان شد و تاکید کرد که «پناهندگی جرم نیست.»

The number of people forced to flee has risen again. They are now more than 110 million worldwide.War, violence, persecution, discrimination — and increasingly, climate change, often linked to conflict — all cause displacement.A world with too many crises, too few solutions.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز