رویترز: چند نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته و زخمی شدند

Submitted on چ., 02/22/2023 - 13:32

خبرگزاری رویترز در این گزارش اختصاصی از قول منابع آگاه خود نوشته است که یکی از موشک‌های حمله هوایی سه روز پیش ارتش اسرائیل به تاسیساتی در دمشق اصابت کرد که نظامیان ایرانی در آن با نیروهای سوری طرفدر جمهوری اسلامی جلسه داشتند.  

به گفته یکی از منابع آگاه رویترز، این نظامیان ایرانی و سوری که «کارشناسان فنی در تولید پهپاد» بودند، در جلسه روز یک‌شنبه خود در مورد برنامه «توسعه پهپاد یا قابلیت‌های موشکی» نیروهای متحد جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت‌وگو می‌کردند.

منبع اخیر به رویترز گفته‌ است که در حمله هوایی روز یک‌شنبه اسرائیل «یک مقام ایرانی که بلندپایه نبود، همراه با یک مهندس سوری کشته شدند». رسانه‌های سوری پیشتر از کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر در اثر این حمله خبر داده بودند. 

در همین حال، یک منبع آگاه دیگر نیز به رویترز گفت که «یکی از مهندسان سپاه پاسداران» که در جلسه روز یک شنبه حضور داشت، به شدت مجروح و به بیمارستانی در تهران منتقل شده است. این منبع همچنین کشته‌ شدن یک مهندس ارتش سوریه را تایید کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بدون اشاره به کشته و یا زخمی شدن نظامیان خود، حمله هوایی روز یک‌شنبه اسرائل به دمشق را محکوم کرده بود. این وزارت‌خانه و همچنین سپاه پاسداران به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد خبر اخیر تاکنون پاسخی نداده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز