روسیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین را بمباران کرد

Submitted on چ., 10/12/2022 - 13:33

روسیه زیرساخت‌های انرژی اوکراین را بمباران کرد

ولادیمر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، با اشاره به ده‌ها موشک و حمله‌ی صورت گرفته به واسطه پهپادهای ایرانی، گفته است: «روسیه روز دوشنبه عملیات بمباران زیرساخت‌های انرژی اوکراین را آغاز کرده است.»

«آن‌ها قصد ایجاد وحشت و هرج و مرج دارند، سعی دارند تا سیستم انرژی ما را از بین ببرند.»

وی افزود:

«این حملات با استفاده از ده‌ها موشک و پهپادهای شاهد ایران، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور را مورد هدف قرار داده و علاوه بر کی اف، مناطق خملنیتسکی، لویو، دنیپرو، وینیتسیا، زاپوریژیا، سومی، خارکف و ژیتومیر را نیز تحت تاثیر قرار داده است.»

او در ویدئویی که در مناطقی بیرون از مرکز شهر کی اف فیلم‌برداری شده است، می‌گوید:

«احتمال قطع موقت برق وجود دارد، اما ما همچنان امید به پیروزی داریم»

وی افزود: «دشمن می‌خواهد که ما را بترساند، آن‌ها می‌خواهند که مردم فرار کنند، اما ما تنها رو به جلو حرکت می‌کنیم و ثبات خود را در در میدان نبرد نشان می‌دهیم».

ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه صبح روز دوشنبه در جریان بمباران چندین شهر این کشور ۷۵ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است.

«نیروهای متجاوز ۷۵ فروند موشک به سمت مناطق مختلف کشور ما پرتاب کرده‌اند که ۴۱ فروند از آن‌ها توسط پدافند هوایی ما سرنگون شد. روسیه از پهپادهای جنگی نیز استفاده کرده است.»

آقای زلنسکی تصحیح می‌کند که ۳۸ موشک توسط نیروهای اوکراین ساقط شده است.

در کی اف، خطوط حمل و نقل مترو تا حدی از دسترس خارج شده است زیرا ایستگاه‌ها به پناهگاه‌های مربوط به موقعیت‌های حمله هوایی تبدیل شده‌اند.

به گفته شهردار، ویتالی کلیچکو، تردد خودروها در مرکز شهر نیز مسدود شده است.

منبع: journaldemontreal

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز