رهبر حماس به تهران می‌رود و ابراهیم رئیسی به دمشق

Submitted on Mon, 05/01/2023 - 08:21

جمعه هشتم اردیبهشت ماه، حسین امیرعبداللهیان با حضور در مرز لبنان با اسرائیل گفت که با حسن نصرالله، رهبر گروه حزب الله، ملاقات و دربارۀ مقاومت گروه های فلسطینی و لبنانی علیه اسرائیل گفتگو کرده و این که از نظر او "این مقاومت در قوی ترین وضعیت خود قرار دارد."

در این حال، ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، دیروز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه خبر داد که قرار است چهارشنبه سوم ماه مه ابراهیم رئیسی به دعوت بشار اسد سفر دو روزه‌ای به دمشق انجام بدهد. حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه این سفر را به دلیل تغییر و تحولات جاری در منطقه مهم و به سود حکومت‌های دو کشور خواند. ایرنا گفته است که یک هیئت بلندپایۀ اقتصادی و سیاسی ابراهیم رئیسی را در سفر به دمشق همراهی می کند. این اولین سفر یک رئیس جمهوری ایران به سوریه پس از آغاز جنگ داخلی این کشور  در سال ۲۰۱۲ است.

سفر رئیسی به سوریه همزمان است با تلاش های تهران و ریاض برای عادی کردن مناسبات خود. در پی سرکوب اعتراض های مردم سوریه در جریان "بهار عربی" رژیم اسد از اتحادیۀ عرب اخراج شد و نشست این اتحادیه در عربستان در اواسط آوریل گذشته برای بازگرداندن سوریه به این اتحادیه نافرجام ماند. قرار است امروز دوشنبه اول ماه مه این موضوع از نو در نشست اعضای اتحادیۀ عرب در امان مورد بررسی قرار بگیرد.

یولی ادلشتین، رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس اسرائیل دیروز یکشنبه دهم اردیبهشت در گفتگو با همتایان خود از سه کشور بالت جمهوری اسلامی ایران را منشاء هر گونه اقدام تروریستی علیه اسرائیل در داخل و خارج از این کشور معرفی کرد و خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز