قیمت مسکن GTA به دلیل کمبود عرضه تقریباً ۲۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است

Submitted on ش., 03/05/2022 - 19:13

خریداران بالقوه مسکن در منطقه تورنتو بزرگ ماه گذشته نفس راحتی نکشیدند زیرا کمبود عرضه همچنان بازار را با مشکل مواجه می‌کرد و میانگین قیمت انواع خانه‌ها در منطقه تورنتو بزرگ ۲۷/۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

هیئت املاک و مستغلات تورنتو روز پنجشنبه فاش کرد که میانگین قیمت فروش یک خانه در منطقه تورنتو بزرگ در ماه گذشته بیش از ۱/۳ میلیون دلار بوده است که نسبت به ۱ میلیون دلار در فوریه سال گذشته و ۱/۲ میلیون دلار در ژانویه افزایش یافته است.

در ماه گذشته، میانگین قیمت یک خانه مستقل بیش از ۱/۷ میلیون دلار، یک خانه نیمه مستقل ۱/۳ میلیون دلار، یک خانه قطاری ۱/۱ میلیون دلار و یک آپارتمان نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ دلار بود.

هیئت املاک و مستغلات انتاریو افزایش قیمت مسکن را تقصیر تقاضای بسیار بیشتر از عرضه، دامن زدن به جنگ های پیشنهادی، کمبود فروشندگان و دیوانگی که به یک امر عادی تبدیل شده است، انداخت.

اما هیئت مدیره همچنین گفت که نشانه هایی از "سرعت معتدل" به سمت بازار "کمی متعادل تر" در ماه فوریه در منطقه تورنتو ی بزرگ پیدا کرده است.

تعداد فهرست‌های جدید نشانه‌هایی از کاهش را در بازار نشان می‌دهد، به طوری که فهرست‌ها نسبت به یک سال گذشته کاهش یافته است، اما این کاهش رشد آرام تری از نرخ سالانه ی فروش داشته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، فهرست های جدید در ماه فوریه به ۱۴۱۴۷ رسید که نسبت به ۱۵۱۴۶ در فوریه سال گذشته نزدیک به ۷ درصد کاهش داشت.

در همین حال، ۹۰۹۷ خانه در ماه فوریه معامله شد که نسبت به ۱۰۹۲۹ معامله در فوریه سال گذشته اندکی کاهش یافته است اما نسبته به ۵۶۲۲ باب خانه ی معامله شده در ماه ژانویه افزایش یافته است.

این بدان معناست که فروش خانه در فوریه امسال در مقایسه با رکورد ثبت شده در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است، اما آنها همچنان توانستند دومین رکورد فروش فوریه را حفظ کنند.

TRREB کاهش فروش را در سال جاری پیش‌بینی کرده بود، زیرا بسیاری از آنها در سال گذشته یا در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ قبل از افزایش نرخ بهره تلاش کردند تا خانه بخرند.

روز چهارشنبه، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره معیار خود را از۰/۲۵ درصد به ۰/۵ درصد افزایش داد، افزایشی که هزینه وام ها از جمله وام های با نرخ شناور را افزایش می دهد.

TRREB معتقد است که افزایش نرخ "اثر تعدیل کننده" بر فروش خانه خواهد داشت، اما بازار همچنان تحت تاثیر هجوم مهاجران و ادامه کمبود عرضه خواهد بود. بنابراین اعتقاد بر این است که قیمت مسکن در آینده نزدیک کاهش نخواهد یافت.

جیسون مرسر، تحلیلگر ارشد بازار در هیئت املاک و مستغلات، در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به اینکه موجودی هنوز به طور غیرعادی پایین است، مدتی طول می‌کشد تا نرخ رشد قیمت کاهش یابد.» انتظار می‌رود قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با سرعت متوسطی رشد کند، زیرا هزینه‌های استقراض بالاتر باعث می‌شود برخی خانوارها از ورود مجدد به بازار خودداری کنند.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز