محققان مونترالی: تعداد موارد کووید۱۹ در کانادا از آنچه که فکر می‌کنید بالاتر است! / آمار واقعی...

Submitted on ی., 05/03/2020 - 01:30

محققان دانشگاه مونترال (UdeM) تخمین زده‌اند که شیوع کووید۱۹ در کانادا بسیار بیش از گزارشات منتشر شده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، اقتصاددانان دانشگاه مونترال معتقدند تنها در کبک و انتاریو حدود نیم میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ارقام رسمی است.

به گفته این محققان علاوه بر این تفاوت در تست استان‌های مختلف به عدم قطعیت پیرامون تعداد واقعی موارد ابتلا در کشور دامن میزند بعنوان مثال ۲۲ آوریل تعداد موارد ابتلا در کبک حدود ۹هزار مورد از انتاریو بیشتر بود ولی اعلام شد کبک با شدت بیشتری با بیماری برخورد کرده است.

جاشووا لویس، اقتصاددان دانشگاه مونترال، که با همکاری دیگر همکارانش در دانشگاه مونترال «رافائل گودفری» و «دیوید بناتیا»، در موسسه پلی تکنیک پاریس این تحقیق را انجام داده گفت: آیا اختلاف موارد تایید شده نشان دهنده شیوع واقعی است یا استانداردهای مختلف؟

این سه محقق دریافته‌اند که در ۲۲ آوریل تعداد موارد ابتلا در کبک بیش از ۲۲۵هزار مورد یعنی ۱۲ برابر بیش از گزارشات رسمی و تعداد مبتلایان در انتاریو ۲۲۰هزار مورد یعنی حدود ۱۸ برابر بیش از ارقام گزارش شده بوده است.

لویس افزود: نتایج تحقیق ما نشان داد که تفاوت در استانداردهای تست در استانها چگونه می‌تواند شدت وقوع شیوع کووید۱۹ در کانادا را تحت تاثیر قرار دهد.

تعداد موارد واقعی در کبک و انتاریو شبیه هم هست درحالیکه در گزارشها گفته می‌شود تعداد بیماران کبک دو برابر انتاریو است.

او با بیان اینکه ما برای داشتن تصویر بهتر از نیازهای جامعه نیاز به تعداد دقیق بیماری داریم افزود: اعلام تعداد دقیق موارد بیماری به کانادایی‌ها کمک می‌کند تا در رابطه با مراقبت‌های شخصی و محافظت از خود در برابر ویروس بهتر عمل کنند.

کبک بعنوان مرکز کووید۱۹ در کانادا شناخته میشود!

مقامات بهداشت عمومی کبک روز شنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰۸ مورد جدید کووید۱۹ و بیش از ۱۱۴ نفر به علت کووید۱۹ فوت شدند.

بر همین اساس تعداد کل فوت شده‌های کبک به ۲۱۳۶ نفر و تعداد موارد ابتلا با افزایش ۱۰۰۸ مورد از ۲۸هزار و ۶۴۸ مورد در روز جمعه به ۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.

امروز تعداد بیماران بستری در بیمارستان نیز ۲۲ نفر افزایش یافته و به ۱۷۳۸ نفر رسیده و با افزایش ۴ مورد تعداد بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه به ۲۲۲ نفر رسیده است.

دولت کبک جمعه اعلام کرد همزمان که برای بازگشایی مدارس و کسب و کارها طی هفته‌های آینده آماده می‌شود درصدد است تعداد آزمایشات کووید۱۹ را به روزانه ۱۴ هزار مورد برساند.

از ابتدای شیوع کووید۱۹ تاکنون ۲۲۰ هزار مورد آزمایش در سطح استان انجام شده است. از این تعداد جواب ۱۹۹۰۳۷ مورد از آزمایشها منفی بوده است و هنوز ۱۰۰۲ مورد نیز باقی مانده است.

لوتوکبک نیز روز شنبه اعلام کرد که مغازه‌ها می‌توانند دوباره اقدام به فروش بلیت بخت آزمایی کنند.

این شرکت بدین ترتیب ترمینال‌های فروش خود را در مغازه‌هایی که ورودی دارند باز می‌کند.

به هر حال این شرکت افزود که فروش بلیت‌های لاتاری در خرده فروشی‌هایی که در مراکز خرید مانند غرفه‌های لاتاری تا اطلاع ثانوی معلق است.

تعداد تست روزانه کووید۱۹ در کبک به ۱۴ هزار مورد می‌رسد!

منبع خبر

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز