پشت‌پرده سقوط پرواز تهران - یاسوج

Submitted on پ., 02/20/2020 - 12:54

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، هر چند از آن ماجرا ۲ سال می‌گذرد و گزارش‌هایی که ارایه شد، شرکت هواپیمایی را مقصر دانست اما هنوز حرف‌وحدیث درباره این پرواز و علت سقوطش مطرح است.

بهرام پارسایی نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از جمله نمایندگانی بود که چند و چون این اتفاق را دنبال می‌کرد. او در سالروز این فاجعه در حساب کاربری خود در توییتر از گزارش کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد و نوشت: «۲ سال پیش در چنین روزهایی هواپیمای تهران-یاسوج سقوط کرد و باز هم سازمان هواپیمایی کشور و رییس کمیته بررسی سانحه که از سوی سازمان هواپیمایی منصوب شده بود، تلاش داشتند با مقصر جلوه دادن خلبان پرونده را ببندند. ما در کمیسیون اصل ۹۰، با کمک کارشناسان با بیش از یک‌سال تلاش اثبات کردیم که هواپیمایی آسمان و سازمان هواپیمایی در حال پنهان کردن واقعیت بودند. نتیجه‌ای که به رای و نظر دادگاه بدوی پرونده بسیار نزدیک است. گزارش را برای قرائت در صحن مجلس به هیات رییسه و یک نسخه از آن را به قوه قضاییه ارجاع دادیم، امید آنکه شاهد محاکمه مقصران باشیم.»

البته این توییت‌های پارسایی تنها اظهارنظر او درباره پرواز تهران - یاسوج نبود. او پس از ساقط شدن هواپیمای اوکراینی توسط خطای انسانی پدافند سپاه پاسداران و اظهارات مسوولان سازمان هواپیمایی کشور درباره تحویل ندادن جعبه سیاه گفت: «در سقوط هواپیمای شرکت آسمان تهران-یاسوج، درخواست ما بازخوانی جعبه سیاه در کشور بود و آقایان تاکید داشتند که جعبه سیاه باید توسط سازنده فرانسوی باز شود. تناقض‌گویی در تحویل دادن یا ندادن جعبه سیاه به شرکت سازنده، جز ابهام‌سازی چه سودی دارد؟»

او نوشته بود: «عملکرد غیرحرفه‌ای و شتابزده علی عابدزاده که روز سانحه گفت جعبه سیاه را به کشور سازنده تحویل نمی‌دهیم و بعد از انتقادات کارشناسی حرف خود را پس گرفت باعث ایجاد جنجالی بزرگ شد. اگر وزیر محترم به توصیه‌های دلسوزانه برای تغییر مدیر سازمان توجه می‌کرد، شاهد این رفتار غیرحرفه‌ای نبودیم.»

پارسایی چندی پیش نیز درباره سانحه‌های هوایی در کشور نوشت: « یک ماه از فاجعه هواپیمای اوکراینی نگذشته و امروز چهارمین سانحه هواپیمایی کشور پس از آن فاجعه رخ داد. تعاملات پشت پرده رییس کمیسیون عمران مجلس و وزیر راه، مانع رسیدگی به سوال ما درباره سازمان هواپیمایی شده. چند بار دیگر باید مردم عزادار شوند تا مدیریت ناتوان این سازمان تغییر کند؟!»

پارسایی همچنین نوشت: «سخن شتابزده و غیرحرفه‌ای رییس سازمان هواپیمایی و مسوول منصوب او در کمیته بررسی سانحه تازگی ندارد. آنها برخلاف قوانین ایکائو، پیش از بازخوانی جعبه سیاه، نقص فنی را علت حادثه اعلام کرده و باعث تشدید ابهامات و زیرسوال رفتن بیش ‌از پیش کمیته بررسی سوانح می‌شوند.»

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز