افزایش قیمت بنزین، مونترالی‌ها را شوکه کرد

Submitted on Mon, 03/07/2022 - 01:06

افزایش قیمت بنزین، مونترالی‌ها را شوکه کرد

به گزارش رسانه هدهد کانادا، با توجه به اینکه این افزایش قیمت به جنگ روسیه و اوکراین مرتبط است. و به نظر نمی‌رسد رو به پایان باشد، نگرانی‌ها در این رابطه ادامه دارد.

نگرانی از افزایش قیمت بنزین نه تنها در سراسر کانادا بلکه سرتاسر جهان احساس می‌شود. به طوری که روز جمعه قیمت بنزین در مترو ونکوور نیز به بالاترین رقم در تاریخ یعنی ۲ دلار در لیتر رسید.

طبق گزارش انجمن خودروی کانادا، کبک سومین میانگین هزینه بنزین استانی (۱۷۷.۴/L) را پس از نیوفاندلند و لابرادور (۱۸۱.۹/L) و بریتیش کلمبیا (۱۸۶.۴/L) را در روز جمعه گزارش کرد. با این حال گزارش شده است که در روز یکشنبه بنزین در شهر مونترال از مرز دو دلار به ازای هر لیتر نیز عبور کرد.

حمله روسیه به اوکراین در هفته گذشته تا حدودی عامل افزایش این هزینه‌ها در سطح جهانی است. زیرا شرکت‌های نفتکش از نفت خام روسیه امتناع کرده و تحریم‌های اقتصادی صادرات روسیه را که حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند، مختل کرده است.

ساکنان مونترال بعدازظهر جمعه در صفحه فیس بوک CTV Montreal با بیان دیدگاهشان در مورد قیمت بنزین پرداخته است. و برخی گفتند که در این شرایط میزان رانندگی‌شان را کاهش داده و از سایر روش‌های حمل و نقل برای تردد استفاده می‌کنند.

آدری براون در ادامه نوشت:

من معمولاً حدود ۱۰۰ کیلومتر در روز رانندگی می‌کنم اما تلاش می‌کنم میزان آن‌را کاهش دهم. و سعی می‌کنم تا آنجا که ممکن است در خارج از شهر بنزین بزنم. حتی با خودروهای کم مصرف، پرداخت چنین هزینه‌هایی برای بنزین بسیار دشوار می‌شود.

شهرداری مونترال نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش هزینه‌های بنزین و سوخت بر خدمات شهری تأثیری نخواهد داشت و هر سال یک صندوق اضطراری – که برای سال ۲۰۲۲ معادل ۳۸ میلیون دلار است – برای رویدادهای پیش‌بینی نشده وجود دارد.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز