نیروی پلیس، جامعه‌المصطفی و ۴ مقام دیگر جمهوری اسلامی توسط کانادا تحریم شدند

Submitted on س., 11/01/2022 - 10:08

در این دور از تحریم‌ها در کنار نیروی پلیس و جامعه‌المصطفی، چهره‌هایی چون حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، احمد فاضلیان، معاون دادستان کل، اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی و مرتضی موسوی، معاون دادگستری استان مازندران نیز تحریم شده‌اند.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا در مورد دور تازه‌ تحریم‌های کانادا بر جمهوری اسلامی ایران گفته که این تحریم‌ها در واکنش به «نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر» و «اقدامات ادامه‌دار برای برهم زدن صلح و امنیت» اعمال شده است.

کانادا باورمند است که این نهادها و افراد، از عواملی اند که در تلاش سرکوب اعتراضات جاری با کارگیری از زور هستند و در بیش از یک ماه گذشته که اعتراضات ایران پس از قتل مهسا امینی کلید خورد، این افراد و نهادها مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا می‌گوید که کشورش به این باور است که نهادهایی که در این فهرست قرار گرفته‌اند، در نقض حقوق بشر در داخل ایران و یا از طریق «فعالیت‌های مخرب» رژیم در خارج، ازجمله حمله به کشورهای دیگر دست داشته‌اند.

گفتنی است که از زمان آغاز تظاهرات در ایران که یک و نیم ماه پیش آغاز شد، کانادا تاکنون ده‌ها مقام جمهوری اسلامی ایران را به دلیل دست داشتن در سرکوب معترضان، تحریم کرده است و دور تازه تحریم‌ها، چهارمین دور تحریم‌های کانادا برضد جمهوری اسلامی ایران است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز