نیمار مهمان قائم‌شهر شد و بنزما مسافر نصف جهان؛ تهران ناامید از دیدار با رونالدو در آزادی

Submitted on پ., 08/24/2023 - 13:12

بر پایه قرعه‌کشی روز پنج‌شنبه دوم شهریورماه، در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ از رقابت‌های باشگاهی فوتبال در آسیا، تیم نساجی مازندران در گروه «دی» با تیم‌های الهلال عربستان، بمبئی‌سیتی هند و نوبهار ازبکستان همگروه شده‌ است.

نیمار-دا-سیلوا-سانتوس-جونیور، که در فوتبال دنیا به نیمار مشهور است، به‌تازگی از تیم پاری‌-سن-ژرمن فرانسه به الهلال پیوسته است.

او در دومین هفته مهرماه امسال برای انجام مسابقه برابر نساجی باید به «قائم‌شهر» که پیش از استقرار نظام جمهوری اسلامی، شاهی نام داشت سفر کند.

سپاهان اصفهان، دیگر تیم ایرانی است که در گروه «سی» از رقابت‌های پیش رو مقابل تیم‌های الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و ای‌جی‌ام‌کی، از ازبکستان قرار می‌گیرد.

در بین ستاره‌هایی که اخیرا توسط الاتحاد جذب شدند، نام کریم بنزما، ستاره پیشین رئال مادرید دیده می‌شود.

در صورتی که طبق گفته رئیس فدراسیون فوتبال ایران «محدودیت میزبانی تیم‌های ایرانی از تیم‌های عربستانی» در فصل پیش رو برداشته شود، کریم بنزما نیز اوایل مهرماه امسال مسافر نصف جهان است.

تیم پرسپولیس، دیگر نماینده جمهوری اسلامی ایران است که در جام باشگاه‌های آسیا حضور دارد.

این تیم پرهوادار بر پایه قرعه‌کشی در گروه «ای» قرار گرفته و با الدحیل قطر، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان روبه‌رو می‌شود.

از فصل پیشین فوتبال، کریستیانو رونالدو، بازیکن مشهور پرتغالی به النصر پیوسته است.

این بازیکن که تاکنون پنج جایزه توپ طلا و چهار جایزه کفش طلای اروپا را به‌دست آورده، در واپسین هفته شهریور ماه، در استادیوم آزادی و در نخستین دیدار خانگی پرسپولیس، مقابل این تیم قرار می‌گیرد.

بر پایه گزارش‌ها، پرسپولیس بر پایه جریمه اعمال شده توسط کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، از حضور تماشاگرانش در نخستین دیدار خانگی فصل جدید فوتبال آسیا محروم است.

پیش‌تر، بر پایه شکایت باشگاه گوا هند از باشگاه پرسپولیس در مورد انتشار یک مطلب اینستاگرامی، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت که سرخپوشان پایتخت را جریمه و محروم کند.

طبق رای کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگر «بعد از پایان همه‌گیری کرونا» محکوم شده‌بود.

اعمال این محرومیت سبب می‌شود که تماشاگران نتوانند بر سکوهای آزادی، شاهد بازی یکی از بزرگترین ستارگان فوتبال جهان باشند.

استادیوم بزرگ آزادی که در ابتدای دهه پنجاه خورشیدی بنا و در آن زمان آریامهر، نام‌گذاری شد، اکنون به‌گفته مسئولان ایرانی در حال تعمیر است.

برخی از کارشناسان و هواداران بر این باورند که تعمیرات «بهانه» بوده و مسئولان از آن به عنوان راهی موقت برای در امان ماندن از «محرومیت‌های فیفا به‌سبب راه ندادن زنان» استفاده می‌کنند.

از آن‌جا که هنوز مجوز حضور گسترده زنان در این استادیوم توسط مقامات حکومتی صادر نشده، شماری از تحلیلگران می‌گویند که مسئولان از این طریق راهکاری یافته‌اند تا بازی‌های تیم‌های تهرانی در این ورزشگاه را در مجموع بدون حضور تماشاگر برگزار کنند.

بسیاری از ورزشگاه‌های فوتبال در ایران، در سال‌های دور ساخته و به سبب «مراقبت ناکافی و بازسازی نشدن به‌هنگام» چه در مورد چمن و چه در مورد سکوها و امکانات لجستیکی، در وضعیتی نامناسب قرار گرفته‌اند.

سیستم کمک‌داور ویدئویی هنوز وارد ایران نشده و در مسابقه‌های فوتبال داخلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

دبیرکل کنفدارسیون فوتبال آسیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تمامی مسابقات گروهی امسال در لیگ قهرمانی آسیا، باید به سیستم کمک‌داور ویدئویی مجهز باشد.

بر پایه گزارش‌ها، نبود این تجهیزات دلیلی دیگر است که امسال ممکن است سبب محرومیت ورزشگاه‌های ایران از میزبانی تیم‌های آسیایی بشود.

علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در همین راستا گفت: اگر کمک‌داور ویدئویی نداشته باشیم، باید در امارات و قطر بازی کنیم.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز