نتایج یک نظر سنجی نشان داد: تعداد کانادایی‌های در آستانه ورشکستگی به بالاترین سطح طی پنج سال...

Submitted on ش., 04/10/2021 - 01:08

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد کانادایی‌هایی که در آستانه ورشکستگی مالی هستند به بالاترین سطح پنج ساله رسیده و بیش از نیمی از مردم (53 درصد) ماهانه می‌توانند فقط 200 دلار یا کمتر به تعهدات مالی شان عمل کنند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، طبق آخرین شاخص بدهی مصرف کننده 30 درصد کانادایی ها می گویند رو به ورشکسته هستند و آخر ماه هیچ پولی برای تأمین هزینه های خود ندارند.

گرانت بازیان، رئیس مرکز MNP Ltd، در این رابطه گفت: سال گذشته اقدامات تسکین مالی مربوط به همه گیری یک فرصتی برای تنفس ایجاد کرد اما امسال وضع تغییر کرده است.

وی افزود: مشکلات کانادایی‌ها برای تأمین هزینه‌های زندگی به ما می‌گوید که در نهایت ممکن است شاهد سقوط بهمن معوقات بانکی پرداخت یا عقب افتادگی وام، وام مسکن، پرداخت ماشین یا کارت های اعتباری باشیم.

بنابر یافته های این نظرسنجی، درحال حاضر متوسط دریافتی کانادایی‌ها ماهانه 625 دلار است که 108 دلار یا 15 درصد کمتر از دسامبر گذشته است.

بر همین اساس یک چهارم کانادایی ها به دلیل شیوع کووید19 متحمل بدهی بیشتری شده اند.

20 درصد از افراد پس انداز خود را برای پرداخت صورتحساب و 14 درصد برای تامین بدهی کارت های اعتباری خودشان برای پرداخت تعهدات ماهانه استفاده کرده اند. هفت درصد نیز مجبور به استفاده از خط اعتباری برای پرداخت قبض خود شده اند.

بازیان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: حتی اگر برخی از کانادایی ها در نتیجه اقدامات کمکی در طول شیوع کووید19 خرج کمتر و  پس انداز بیشتری داشته اند مجبور به پرداخت بدهی بیشتری هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه نرخ بهره در طول همه گیر همه پایین است، اما افرادی که مجبور به گرفتن بدهی بیشتر می شوند با افزایش نرخ ها به طور فزاینده آسیب پذیر خواهند شد.

از طرفی در حالی که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نگران توانایی خود برای بازپرداخت بدهی شان در صورت افزایش قیمتها هستند، 59 درصد بر این باورند که با توجه به کاهش قیمتهای اکنون زمان مناسبی برای خریدهایی است که در غیر اینصورت ممکن است بعد از اتمام دوران شیوع بیماری گران می شوند و امکان خریدشان پایین می آید.

به گفته دفتر ناظر ورشکستگی، سال گذشته به لطف حمایتهای مالی دولت پرونده های ورشکستگی کانادا به کمترین حد 20 سال گذشته رسیده بود.

بازگشت مشاغل مونترال به دوران قبل از کرونا زودتر از تورنتو و ونکوور خواهد بود

منبع: سی.تی.وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز