نتایج یک مطالعه نشان داد: پیاده‌روی خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد

Submitted on ش., 03/04/2023 - 12:42

نتایج یک مطالعه نشان داد: پیاده‌روی خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد بالای ۷۰ سال که روزانه بیش از ۵۰۰ قدم  پیاده‌روی می‌کنند کمتر از دیگران در معرض خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و نارسایی قلبی هستند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، محققان انجمن قلب آمریکا برای انجام این تحقیق با نصب یک دستگاه سنجشی (شبیه به گام‌سنج) تاثیر پیاده‌روی را بر سلامتی شرکت‌کنندگان در آن بررسی کردند.

میانگین سنی شرکت‌کنندگان نیز ۷۸ سال و میانگین تعداد گام‌های آن‌ها نیز تقریباً ۳ هزار و ۵۰۰ قدم در روز بود.

«دکتر ارین ای دولی»، محقق اصلی این مطالعه و استادیار اپیدمیولوژی دانشگاه آلاباما در دانشکده بهداشت عمومی بیرمنگام در این رابطه گفت:

«گام‌ها روشی آسانی برای اندازه‌گیری فعالیت بدنی هستند. و گام‌های روزانه بیشتر با خطر کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در افراد مسن‌تر مرتبط است. با این حال، بیشتر مطالعات بر روی بزرگسالان و میانسالی با هدف روزانه ۱۰ هزار گام یا بیشتر متمرکز شده است که ممکن است برای افراد مسن قابل دستیابی نباشد.»

به گفته محققان این مطالعه، در طول یک دوره سه و نیم ساله پس از اندازه‌گیری تعداد گام‌های روزانه هر شرکت‌کننده، ۷.۵ درصد از افراد «یک عارضه قلبی عروقی مانند بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی یا نارسایی قلبی» را تجربه کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد بزرگسالانی که روزانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ قدم برمی‌داشتند در مقایسه با بزرگسالانی که کمتر از ۲ هزار قدم در روز برمی‌داشتند، ۷۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بودند.

به‌علاوه، تقریباً ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگانی که روزانه کمتر از ۲ هزار قدم راه می‌رفتند، در مقایسه با کسانی که روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ قدم برداشته بودند، ۳.۵ درصد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار داشتند که نشان می‌دهد کسانی که کمتر راه می‌رفتند، بیشترین احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را داشتند.

این مطالعه خاطرنشان می‌کند که مشخص نیست که آیا تعداد کل گام‌های روزانه از بیماری‌های قلبی جلوگیری کرده یا آن را به تأخیر می‌اندازد. و یا اینکه تعداد قدم‌های پایین‌تر در برخی از شرکت‌کنندگان نشان‌دهنده بیماری زمینه‌ای است.

با این حال، دولی تصریح کرد:

«نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که هر ۵۰۰ قدم اضافی که سالمندان در روز برمی‌دارند، خطر ابتلا به بیماری قلبی‌شان را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد.»

به گفته انجمن قلب آمریکا تمام افراد می‌توانند با پیروی از هشت دستورالعمل، سلامت قلب خود را بهبود بخشند که این هشت دستورالعمل عبارتند از: غذای سالم، فعالیت بدنی، سیگار نکشیدن، خواب کافی، حفظ وزن مناسب و کنترل سطح کلسترول، قند خون و فشار خون.

به گفته وزارت بهداشت کانادا، حدود ۱۴ درصد کانادایی‌های ۲۰ ساله و بالاتر مبتلا به بیماری قلبی در هر ساعت جان خود را از دست می‌دهند. و میزان مرگ و میر در میان افراد ۴۰ ساله و بالاتر با نارسایی قلبی ۶.۳ برابر بیشتر از افراد بدون نارسایی قلبی است.

ورزش با وزنه برای سالمندان مفید است

مشکلات مربوط به کمبود ویتامین B12 در سالمندان

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز