نتانیاهو: ایران برابر با ۵۰ کره شمالی است؛ گالانت از توان جمهوری اسلامی برای ساخت ۵ بمب اتمی خبر داد

Submitted on پ., 05/04/2023 - 12:27

بر پایه گزارش شبکه خبری ای۲۴، بنیامین نتانیاهو روز چهاردهم اردیبهشت با برشمردن جمهوری اسلامی به‌عنوان «قلدر منطقه» گفت که {رژیم} ایران حتی مانند حکومتی که کره شمالی را کنترل می‌کند، هم نیست، بلکه قدرتی ایدئولوژیک است که اسرائیل را مانند یک «شیطان کوچک» می‌پندارد، همان‌گونه که ایالات متحده آمریکا را یک «شیطان بزرگ» می‌بیند.

اندکی پیش از دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا، وزیر دفاع این کشور نیز به همتای یونانی‌اش گفت که رژیم ایران، اکنون اورانیوم غنی‌شده کافی را برای ساختن پنج بمب هسته‌ای در اختیار دارد.

یوآو گالانت، در یونان افزود: اشتباه نکنید! ایران فقط به یک بمب هسته‌ای بسنده نمی‌کند. ایران تاکنون مواد غنی‌شده ۲۰ و ۶۰ درصدی را برای ساخت پنج بمب هسته‌ای به‌دست آورده‌است.

او همچنین پیش‌روی ایران و افزایش غلظت غنی‌سازی تا میزان ۹۰ درصد را اشتباهی بزرگی از سوی این کشور برشمرد که می‌تواند آتش را در منطقه شعله‌ور ‌کند.

گفته‌های گالانت در حالی است که برپایه آن‌چه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در اوایل ماه آوریل اعلام کرد، بازرسان این نهاد ذراتی از اورانیوم غنی‌شده با غلظت ۸۳.۷ درصد را در تاسیسات غنی‌سازی فردو، کشف کرده‌اند.

وزیر دفاع اسرائیل در بخشی دیگر از سخنانش افزود که جمهوری اسلامی ایران در شش ماه گذشته، هر هفته هواپیماهایی را برای رساندن سلاح به «تروریسم» به سوریه فرستاده‌است.

اسرائیل به‌تازگی بارها مواضعی نظامی را در خاک سوریه هدف قرار گرفته‌است که گفته‌ می‌شود، تحت کنترل رژیم حاکم بر ایران و نیروهای نیابتی آن قرار دارد.

خبرگزاری‌های داخل ایران کشته‌شدن شماری از نیروهای سپاه پاسداران در جریان این حمله‌ها را تایید کرده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز