نشست سه روزه کمیته حقوق بشر اروپا با اپوزیسیون ایرانی برای حمایت عملی از خیزش ایران

Submitted on چ., 04/26/2023 - 05:45

در روز نخست این نشست شماری از کنشگران مدنی و حقوق بشر ایرانی از جمله منصوره شجاعی، کنشگر حقوق زنان، مهدیه گلرو، حامد اسماعیلیون و اردشیر امیر ارجمند، کنشگران سیاسی، فاطمه کریمی، پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی و ستار رحمانی کنشگر کارگری، شرکت داشتند.

این افراد با تشکیل یک کارگروه قرار است بر موضوعات محوری و عینی از قبیل کمک به آزادی اینترنت در ایران، حمایت از بازماندگان کشته‌شدگان جنبش جاری در ایران و خانواده‌های معترضان زندانی و نیز راه‌اندازی صندوق اعتصابات تمرکز داشته باشند.

در نشست امروز پارلمان اروپا با اپوزیسیون جمهوری اسلامی، نمایندگان اروپایی به نقد و بررسی دقیق "جزئیات" مطالبات پرداختند. این موضوع گامی رو به جلو تلقی می‌شود. خواسته‌های مشخص بدون کلی‌گویی‌های تکراری. pic.twitter.com/RCsznRph7l

حامد اسماعیلیون، چهره سرشناس مخالف جمهوری اسلامی در این زمینه در توییتر نوشت: «امروز در جلسه کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا که با حضور عده‌ای از نمایندگان برگزار شد، سوال اصلی این بود که چگونه می‌توانیم به مردم ایران کمک کنیم.»

وی درباره جزئیات هر یک محورهای بحث در نشست بروکسل نوشته است:

اسماعیلیون همچنین نوشته است که در نشست روز سه شنبه لزوم اخراج دیپلمات‌های جمهوری اسلامی از کشورها نیز به نمایندگان اروپایی یادآوری شده است.

این گفتگوها دو روز دیگر ادامه دارد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز