جنگ اوکراین؛ بریتانیا یک شرکت ایرانی را به دلیل ارسال پهپاد به روسیه تحریم کرد

Submitted on س., 08/08/2023 - 13:58

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه بریتانیا ۲۵ شخصیت و شرکت از کشورهای ایران، ترکیه، بلاروس، اسلواکی، سوئیس، امارات و همچنین روسیه را به لیست تحریم‌های خود افزوده است.

از ایران شرکت «پاراور پارس» و هفت نفر از مدیران و کارکنان آن که در ماه فوریه امسال توسط ایالات متحده تحریم شده بودند، در لیست تحریم‌های جدید لندن قرار دارند.

همچنین بخوانیدکشف قطعات ساخت کشورهای غربی در پهپادهای ایرانی مورد استفادۀ روسیه در جنگ اوکراین

دو شرکت تولید قطعات میکروالکترونیک مستقر در ترکیه به نام‌های «آزو‌اینترنشنال» و «ترکیک یونیون» نیز توسط بریتانیا تحریم شده‌اند.

بر اساس این تحریم‌ها، نهادهای بریتانیایی از ارائه خدمات به افراد و شرکت‌های تحریم شده منع شده‌اند و دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در بریتانیا مسدود می‌شود.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «تحریم‌های تاریخی اعلام شده توان نظامی روسیه را بیشتر کاهش می‌دهد و حلقه را بر زنجیره‌های تامین‌کننده‌ای که از صنعت دفاعی آقای پوتین حمایت می‌کنند، تنگ‌ می‌کند». او افزود کسانی که از «ماشین نظامی روسیه حمایت می‌کنند جایی برای پنهان شدن ندارند.»

بریتانیا یکی از حامیان اصلی اوکراین در برابر روسیه از زمان آغاز تهاجم این کشور در فوریه ۲۰۲۲ بوده است. لندن تاکنون بیش از ۱۶۰۰ فرد و نهاد را در ارتباط با حمله نظامی مسکو به اوکراین تحریم کرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز