نرخ خانه خالی کانادا به پایین ترین حد خود رسید، اجاره بها سالانه ۸ درصد افزایش یافت

Submitted on چ., 01/31/2024 - 20:49

بر اساس آخرین گزارش بازار اجاره (RMR) در سراسر بازارهای اصلی اجاره کانادا، تقاضای اجاره قوی برای دومین سال متوالی از عرضه پیشی گرفته است، که منجر به کاهش تعداد آپارتمان های اجاره ای هدفمند در بازار و افزایش قیمت مناسب در بازارهای عمده اجاره در کانادا شده است.

نرخ اجاره مسکن در کانادا در سال ۲۰۲۳ به پایین ترین سطح خود یعنی ۱/۵ درصد رسید، که پایین ترین سطح از زمانی است که CMHC شروع به ثبت نرخ خانه های خالی ملی در سال ۱۹۸۸ کرد، در حالی که در همان زمان، متوسط ​​اجاره ملی به بالاترین حد خود رسید.

متوسط ​​افزایش اجاره بهای آپارتمان های دو خوابه مورد پٰژوهش در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در سال ۲۰۲۳ به ۸ درصد رسید که بسیار بالاتر از میانگین تاریخی است.

در حالی که اکثر شهرهای کانادا شاهد افزایش عرضه اجاره هستند، به دلیل رشد بالای جمعیت و مشاغل، به اندازه کافی نمی توانند با فشار تقاضا همراهی کنند، در حالی که نرخ های بهره بالا و قیمت های دائمی بالا خانه همچنان کار را برای مستاجران دشوارتر می کند. مالکیت اموال با افزایش تقاضای اجاره، ساخت خانه های اجاره ای جدید به دلیل افزایش هزینه های تامین مالی و مصالح ساختمانی و کمبود نیروی کار با هزینه های بالاتری روبرو می شود.

بازار اجاره ثانویه (یعنی بازار آپارتمان های اجاره ای) نیز در سال ۲۰۲۳ تشدید شد. میانگین نرخ اجاره آپارتمان های خالی در ۱۷ منطقه کلانشهری سرشماری (CMA) بررسی شده توسط CMHC از ۱/۶٪ در سال ۲۰۲۲ به ۰/۹٪ در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.

با توجه به داده‌ها تعداد ثبت شده ی خانه خالی در سال ۱۹۸۸ کمترین میزان است که CMHC شروع به ثبت معیار کرد، که واحدهای موجود را به عنوان درصدی از تعداد املاک اجاره‌ای در سراسر کشور منعکس می‌کند.

خانه ی ارزان تر اجاره ای معمولاً به معنای رقابت بیشتر بین مستاجران و انگیزه‌های بیشتر برای مالکان برای افزایش اجاره‌بها است.

اجاره بها دو خوابه در سراسر کانادا از ۵/۶ درصد در سال گذشته به میزان به ۸ درصد افزایش یافت، با مستاجران به طور متوسط ​​​​۱۳۵۹ دلار در ماه، افزایشی که از تورم (۴/۷٪) و رشد دستمزد (۵٪) پیشی گرفت.

CMHC گفت که برای دستیابی به اجاره مقرون به صرفه، اجاره باید کمتر از ۳۰ درصد درآمد ماهانه مستاجر باشد.

اجاره‌دهندگان کم‌درآمد برای یافتن مسکن مقرون‌به‌صرفه با رقابت شدیدی روبرو هستند. در برخی شهرها یافتن این واحدهای اقامتی تقریباً غیرممکن است.

بر اساس داده های CMHC، در ونکوور، اتاوا و تورنتو، نسبت آپارتمان هایی که افراد ۲۰ درصد کم درآمد می توانند اجاره کنند، صفر است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در سال ۲۰۲۳، کلگری با تورنتو در رتبه دوم کمترین میزان خانه ی خالی در میان شش بازار بزرگ شهری کانادا قرار گرفت، زیرا علاوه بر تعداد زیادی از مهاجران بین المللی، کلگری نیز به ویژه تحت تأثیر تعداد زیادی از مهاجران بین استانی قرار دارد.

نرخ خانه خالی مونترال به پایین ترین سطح خود از زمان پیش از همه گیری سقوط کرد، در حالی که کلگری و ادمونتون هر دو به پایین ترین سطح ۱۰ ساله خود رسیدند.

نرخ‌های خانه خالی در ونکوور و اتاوا در سال ۲۰۲۳ ثابت ماند، اما این بازارها بسیار محدود هستند. در واقع، ونکوور با بالاترین میانگین اجاره ماهانه، سخت ترین بازار اجاره اصلی در کانادا است.

در میان بزرگترین بازارها، کلگری و ادمونتون بیشترین افزایش اجاره را داشتند. اجاره در تورنتو، مونترال و ونکوور نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز