نفتکش یک میلیاردر اسرائیلی در سواحل عمان هدف حمله پهپاد قرار گرفت

Submitted on چ., 11/16/2022 - 07:56

شرکت کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی، که مدیریت نفتکش پاسیفیک زیرکون (Pacific Zircon) را برعهده دارد، اعلام کرد که این نفتکش، روز سه شنبه، در سواحل عمان هدف قرار گرفته که باعث آسیب جزئی به بدنه شده و هیچ آسیبی به محموله آن وارد نشده است.

این شرکت که توسط میلیاردر اسرائیلی، ایدان اوفر، اداره می شود، روز چهارشنبه، ۲۵ آبان، اعلام کرده است که در حال بررسی حادثه مربوط به نفتکش پاسیفیک زیرکون است که در حدود دویست و چهل کیلومتری سواحل عمان رخ داد. نفتکش یاد شده، حامل گازوئیل بوده است.

در این بیانیه آمده است: «همه خدمه در امنیت کامل هستند». هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

آب‌های خلیج‌فارس در سال‌های اخیر شاهد حملات به نفت‌کش‌ها بوده‌اند که در زمان تشدید تنش‌های منطقه‌ای با ایران انجام شده است. مرداد پارسال نیز، یک حمله پهپادی نفتکش «مرسر استریت» که توسط یک شرکت اسرائیلی اداره می‌شد را، هدف قرار داد. اسرائیل، کشورهای اروپایی و آمریکا، جمهوری اسلامی را به این حمله متهم کردند. این در حالیست که ایران، این اتهامات را رد کرده است.

به گفته سایت ردیابی کشتیرانی مارین ترافیک (MarineTraffic)، نفتکش پاسیفیک زیرکون آخرین بار صبح روز دوشنبه در سواحل لیوای عمان دیده شد. بعدازظهر دوشنبه از صحار عمان حرکت کرده و مقصد آن بندر بوئنوس آیرس در آرژانتین بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز