روز ولنتاین در کانادا برفی و یخی خواهد بود/ هر سال بیش از ۲۲ میلیون دلار کلاهبرداری در این روز...

Submitted on جمعه, 02/14/2020 - 19:34

به گفته سازمان محیط زیست روز ولنتاین در کانادا امسال برفی و یخ زده خواهد بود.

به گزارش رسانه هدهد به نقل از سی تی وی نیوز، محیط زیست کانادا، وضعیت آب و هوا را برفی خواند و به افرادی که می خواهند بروند بیرون توصیه کرد لباس گرم، کت زمستانی، دستگش، کلاه و شال بپوشند.

بنابر پیش بینی ها روز پنجشنبه حدود چهار سانتی‌متر برف می‌آید و باد با سرعت ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت از سمت شمال غرب می وزد.

دمای هوا نیز در حد انجماد است و در شرق کشور به میانگین منفی ۱۹ درجه می‌رسد و در برخی نقاط به منفی ۲۹ درجه می‌رسد.

مونترال روز جمعه نیز هوای سردی را تجربه خواهد کرد و احتمالا صبح شهروندان مونترالی با دمای منفی ۲۸ درجه آغاز می شود.

احتمالا عصر پنجشنبه هوا بطور جزئی به ۲۲ درجه افزایش یابد و تا شب ادامه یابد.

روز ولنتاین در کانادا مانند تمام کشورها روز دل دادگان است. جوانان در این روز با هم به مراکز تفریحی، گردشگاهها و رستوان رفته و هدایایی به رسم یادبود می دهند.

روز ولنتاین می‌تواند برای شما روز و شبی خاطره‌انگیز همراه با هدیه‌های زیبا و گران قیمت، رفتن به رستوران‌های لوکس و در مجموع شبی بیاد ماندنی باشد.

اما اگر شما نه تنها روز ولنتاین بلکه تمام روزهای سال تنها هستید و فردی را در کنارتان برای عشق ورزی ندارید، باید خیلی مراقب باشید چراکه کلاهبرداران در کمین شما هستند.

اگر شما در فضای مجازی به دنبال پیدا کردن یک شریک عشقی هستید، باید بدانید گاهی اوقات افراد در این محیط‌ها به دنبال افراد ساده لوح و زودباور هستند تا وارد حساب‌های بانکی آنها شوند و اخاذی کنند.

بنابرگزارش پلیس سلطنتی کانادا (Royal Canadian Mounted Police) این کلاهبرداران اغلب به دنبال افرادی آسیب دیده (شکست خورده) و جوینده عشق جدید هستند و حاضرند برای بدست آوردن او هزینه کنند.

این کلاهبرداران به کلاهبرداران رمانتیک معروفند بنابر گزارش پلیس کانادا از بقیه کلاهبرداران باهوش‌تر هستند.

به گفته Canadian Anti-Fraud Centre کلاهبرداران سال 2018 موفق شدند از 760 نفر کانادایی جمعا بیش از 22 میلیون دلار اخاذی کنند. از این میان 12 میلیون دلار آن فقط به انتاریو اختصاص دارد که در سطح کانادا رقم قابل توحه و بالایی است.

این کلاهبرداران برای جلب نظر قربانیان روز ولنتاین، ابتدا با آنها طرح دوستی ریخته و درصدد جلب اعتماد آنها برمی‌آیند  هرچه قربانیان به این افراد بیشتر اعتماد می‌کنند، میزان بیشتری از آنها کلاهبرداری می‌شود.

بر همین اساس پلیس کانادا به افرادی که در سایت‌های دوست یابی دنبال یک پارتنر یا دوستی عاشقانه در روز ولنتاین می‌گردند برای اینکه قربانی این افراد سودجو نشوند چند توصیه کرده که عبارتند از :

12 میلیون کانادایی روز ولنتاین را تنها می‌گذرانند / نگاهی به آمار خریدهای ولنتاین جوانان کانادایی

روز ولنتاین، که همچنین با نام روز عشق یا روز عشاق‌ نیز شناخته می‌شود، در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه برگزار می‌شود.

سابقهٔ تاریخی روز والنتین به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، بازمی‌گردد. روز والنتین برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می‌باشد.این ابراز عشق معمولاً با فرستادن کارت والنتین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ انجام می‌شود.

طبق روایات «سنت ولنتاین»، کشیش معبدی در نزدیکی رم يا پيري جد كنوني بود که در ۱۴ فوریه سال ۲۶۹ میلادی به دستور امپراتور کلادیوس دوم و به دلیل کمک به زوج‌های جوان مسیحی دره گرمي ها ،اوليل فِلكين و زينه خانوم برای ازدواج، گردن زده شد. اما ساکنان رم کشیش ولنتاین را فراموش نکردند و حتی کلیسایی را به یاد او نام گذاری کردند.

بتدریج نیز ولنتاین به قدیس حامی عاشقان تبدیل شد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز