میانگین قیمت خانه در می سی ساگا به 950000 دلار کاهش یافت و قیمت آپارتمان نیز به شدت کاهش داشت

Submitted on جمعه, 01/05/2024 - 20:06

رکود در بازار املاک و مستغلات به این معنی است که فروش املاک در می سی ساگا بیشتر طول می کشد و قیمت ها همچنان کاهش می یابد. متوسط ​​قیمت خانه در می سی ساگا از 990,000 در ماه نوامبر به 950,000 در دسامبر کاهش یافت.در مقایسه با سال گذشته، خانه های مستقل ۳ درصد کاهش داشت در حالی که آپارتمان ها با ۶ درصد کاهش قیمت مواجه بودند.

فصل تعطیلات معمولاً زمان کندی برای بازار املاک و مستغلات است، اما گزارش های ماه دسامبر ۲۰۲۳ نشان می دهد که بازار در مناطق کلیدی می سی ساگا کاهش یافته است.

آخرین گزارش آژانس املاک و مستغلات Zoocasa اشاره کرد که شاخص‌های اصلی بازار می سی ساگا ، از جمله فروش، میانگین قیمت‌ها، فهرست‌های جدید و فهرست‌های فعال، در ماه دسامبر تقریباً همگی نسبت به سال گذشته در همین زمان کاهش داشته است.

این گزارش خاطرنشان کرد که کل سال ۲۰۲۳ با کاهش قیمت مسکن و عدم توام خرید مردم شناخته شد. از آنجایی که بسیاری از مردم توانایی پرداخت قیمت ها در بازار مسکن دست دوم را ندارند، تمرکز بازار مسکن به سمت بازار اجاره معطوف شده است.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت خانه در می سی ساگا در ماه دسامبر ۴/۲ درصد کاهش یافت و به 951608 دلار رسید. طبق گزارش هیئت املاک منطقه ای تورنتو، میانگین قیمت خانه در می سی ساگا در سال۲۰۲۲، 977016 بود.

در ماه نوامبر میانگین قیمت 993352 دلار بود. با این حال، میانگین قیمت یک خانه مستقل در می سی ساگا هنوز بیش از ۱ میلیون دلار است.

این گزارش نشان داد که میانگین قیمت یک خانه مستقل با ۳ درصد کاهش به 1,355,241 دلار رسیده است، در حالی که قیمت کاندومینیوم با ۶ درصد کاهش به 610,964 دلار رسیده است.

تعداد فهرست های جدید در ماه دسامبر ۶۱ درصد کاهش یافت و به ۳۵۸ فهرست جدید رسید و فروش ۲۴/۴ درصد کاهش یافت. تعداد آگهی‌های جدید برای خانه‌ها با ۵۹ درصد کاهش به تنها ۱۲۰ فهرست جدید رسید، در حالی که تعداد فهرست‌های جدید برای آپارتمان‌ها با ۶۳ درصد کاهش به تنها ۱۳۰ فهرست جدید رسید.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در ماه دسامبر، فروش خانه های متصل و خانه های مستقل بیشترین ضربه را به خود اختصاص دادند و به ترتیب ۵۳ درصد و ۲۴ درصد کاهش یافتند و به ترتیب تنها ۷ و ۹۵ واحد معامله شدند.

با این حال، خانه‌ها و کاندوها همچنان محبوب‌ترین انواع املاک در ماه دسامبر هستند و در مجموع ۸۵ آپارتمان در می سی ساگا فروخته شده است.

Zoocasa خاطرنشان کرد که چرخه فروش خانه با میانگین زمان در بازار با افزایش یک هفته به ۴۹ روز طولانی شده است. در شرایط فعلی، خریداران زمان بیشتری برای تصمیم گیری دارند و موجودی بیشتری برای انتخاب وجود دارد.

در حالی که هیئت املاک و مستغلات تورنتو همچنان رکود بازار را به دلیل هزینه های بالای مورتگیج و استانداردهای "غیر واقعی" صلاحیت وام مسکن فدرال مقصر می داند، انتظار می رود به زودی تغییراتی رخ دهد.

جنیفر پیرس، رئیس جدید هیئت املاک و مستغلات تورنتو، گفت که انتظار می رود هزینه های وام در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد. نرخ‌های پایین‌تر وام مسکن همراه با اقتصاد نسبتاً قوی باید به فروش مسکن در سال جاری رونق یابد.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز