به گزارش MLS این شهر ۸٪ و تورنتو ۳٪ افزایش قیمت داشته است

Submitted on جمعه, 05/17/2019 - 21:19

انجمن مشاوران املاک تورنتو اطلاعاتی منتشر کرد که مبنی بر آن فروش خانه های دست دوم در ماه آپریل نسبت به همین زمان در سال گذشته، ۴/۲٪ رشد داشته است. این اولین افزایش سالانه از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ می باشد. یعنی زمانیکه دولت فدرال تست مورتگیج را به اجرا درآورد. همزمان، شاخص قیمت خانه های MLS نشان می دهد که بیشترین افزایش سالانه ی قیمت خانه در ماه آپریل در شهر اوتاوا، مونترال و نیاگارا فالز بوده است و بیشترین کاهش در ونکوور و Barrie اتفاق افتاده است.

بنا بر گزارش آژانس خبری کانادا، فروش در مونترال و تورنتو به طور فزاینده ای افزایش داشته است که کاهش فروش در Lower Mainland of British Columbia جبران می کند. بر حسب محاسبه ی ماهانه در ماه آپریل فروش سیستم MLS ۳/۶٪ افزایش داشته است.


CREA.ca

اگرچه فروش خانه در سطح ملی دوباره جهش داشته است ولی این تصاویرنشان می دهند که این افزایش هنوز کمتر از نیمه ی دوم سال گذشته هست. Jason Stephen، مدیر انجمن مشاوران املاک ابراز داشت که بازار املاک ترقی داشته است ولی فقط در بعضی مناطق شاهد این پیشرفت هستیم. انجمن مشاوران املاک کانادا نماینده ی ۱۳۰۰۰۰ آژانس مشاور املاک در سطح کشور است.

Gregory Klump، کارشناس اقتصادی ارشد انجمن گفت، قیمت های خانه هنوز برای خریداران در چالش است. استرس تست توانایی مردم را برای وام گرفتن محدود کرده است و سیاست مشاور املاک دولت بی سی سطح فروش را پایین آورده است.

لیست فروش کاهش نشان داده است
بر حسب قیمت خانه، متوسط قیمت خانه ی دست دوم در سطح کشور در ماه آپریل ۴۹۴۹۷۸ دلار بود که نسبت به همین زمان در سال گذشته به میزان ۰/۳٪ کاهش داشته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، اگر دو بازار مهم و گران کشور یعنی تورنتو و ونکوور را در نظر نگیریم، متوسط قیمت خانه در سطح کشور ۳۹۱۰۰۰ دلار می باشد.

با توجه به اطلاعات انجمن مشاوران املاک MLS شاخص قیمت خانه نسبت به آپریل سال گذشته به میزان ۰/۳٪ پایین آمده است. قیمت آپارتمان نسبت به سال گذشته ۰/۵٪ افزایش داشته است. قیمت خانه های مستقل دو طبقه و تاون هاوس به میزان ۰/۳٪ و ۰/۲ به ترتیب کاهش داشته است. قیمت خانه های یک طبقه به میزان ۱/۴٪ نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

MLS گزارش می دهد کدام مناطق بیشترین کاهش قیمت را داشته اند
بررسی شاخص قیمت منطقه ای قیمت خانه در ونکوور نسبت به سال گذشته ۸/۵٪ کاهش داشته است. قیمت خانه در Fraser Valley به نسبت سال گذشته ۴/۶٪ پایین آمده است در حالیکه قیمت خانه در ونکوور نسبت به سال گذشته ۶/۲٪ بالا رفته است.

در منطقه ی نعل اسب طلایی، شاخص قیمت خانه های MLS در نیارگارا فالز به میزان ۶/۲٪ بالا رفته است. در همیلتون و برلینگتون شاخص قیمت خانه به میزان ۴/۶٪ بالا رفته است. در اوکویل شاخص قیمت خانه به میزان ۲/۵٪ و محدوده ی بری به میزان ۵/۳٪ افت داشته است. شاخص قیمت خانه در اوتاوا به میزان ۷/۸٪ افزایش داشته است و در مونترال شاخص قیمت خانه به میزان ۶/۳٪ بالا رفته است.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز