منابع خبری بعید نمی‌دانند که حزب‌الله و ایران سرگرم تدارک جنگی تازه علیه اسرائیل باشند

Submitted on ی., 08/13/2023 - 09:45

فرماندۀ نظامی گروه حزب‌الله سپس گفت که اگر اسرائیل در جریان جنگ آتی وارد لبنان شود، دیگر قادر به خارج شدن از آن نخواهد بود و مواضع آن به گورستان نیروهایش بدل خواهند شد.

شبکۀ تلویزیونی i24 نوشت که فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران، اسماعیل قاآنی، در جریان سفرش به لبنان از مناطق مرزی این کشور با اسرائیل بازدید و با رهبر حزب الله لبنان، حسن نصرالله، نیز دیدار کرده است. همزمان چند روزی است که یک هیئت از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران در لبنان به سر می برد و علاوه بر حسن نصرالله با رهبران لبنان دربارۀ اوضاع این کشور و فلسطین [اسرائیل] گفتگو کرده است.

در روزهای گذشته حملات اسرائیل نیز به انبارهای مهمات حزب الله و نیروهای وابسته به ایران در سوریه شدت گرفته است. در سحرگاه امروز یکشنبه سیزدهم اوت یک انبار بزرگ مهمات حزب الله در نزدیکی دمشق که دربرگیرندۀ صدها موشک ساخت ایران به مقصد لبنان بود در نتیجۀ حملۀ اسرائیل منهدم شد.

چهارشنبه گذشته یک کامیون متعلق به حزب الله که حامل موشک‌های ضدتانک ساخت ایران بود در جنوب لبنان واژگون شد که در پی آن میان نیروهای حزب الله و شبه نظامیان مسیحی محلی درگیری نظامی روی داد.

ارسال سلاح های ایران به لبنان مقامات بیروت را سخت نگران کرده و در مخمصه گذاشته است. سایت خبری i24 با اشاره به ملاقات حسن نصرالله و یک گروه از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نوشت که حزب الله سرگرم انجام تدارکات لازم برای جنگ با اسرائیل است.    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز