لطفا توجه کنید! قیمت خانه های جدید در تورنتو ممکن است گران تر شود!

Submitted on جمعه, 08/19/2022 - 19:12

قیمت خانه های جدید تورنتو سر به فلک کشیده است: هزینه های توسعه تا ۴۶ درصد افزایش یافته است، خانه های پیش فروشی تحویل داده نمی شود!

شورای شهر تورنتو در ماه جولای به افزایش تدریجی هزینه‌های ساخت ساختمان‌های مسکونی جدید طی دو سال آینده تا افزایش ۴۶ درصدی رأی داد. این هزینه ها هنگام صدور مجوزهای ساختمانی برای تامین مالی زیرساخت های مورد نیاز برای حمایت از جمعیت رو به رشد از جمله حمل و نقل، جاده ها و مسکن جمع آوری می شود.

توسعه دهندگانی که خانه های مستقل یا نیمه مستقل می سازند 43062 دلار اضافی علاوه بر هزینه ساخت فعلی 93978 دلار پرداخت خواهند کرد. هزینه ی ساخت برای یک کاندومینیوم دو خوابه یا بیشتر از 77679 دلار به میزان 35592 دلار افزایش می یابد. به همین ترتیب، هزینه های ساخت آپارتمان های دو خوابه یا بیشترعلاوه بر55012 دلار به مقدار 25206 دلار افزایش می یابد.

ریچارد لیال، رئیس هیئت ساخت و ساز مسکونی انتاریو، گفت که این افزایش می تواند بسیاری از پروژه های مسکن را که در حال حاضر در حال ساخت هستند، با مشکلات مالی مواجه کند. لیال گفت: "این منجر به لغو بیشتر خواهد شد. این کاملاً خلاف عقل و واقعیت است."

او گفت که سازندگان از قبل با هزینه های بالای ساخت و ساز و کمبود نیروی کار ماهر مواجه بودند.


ریچارد لیال ایستاده با فورد عکس: جان لمان

لیال استدلال می‌کند که سیاست منطقه‌بندی فراگیر شهر تورنتو، که سازندهندگان را ملزم به ارائه واحدهای مسکونی ارزان قیمت در پروژه‌های جدید در نزدیکی ایستگاه‌های حمل و نقل می‌کند، سازندگان را مجبور کرده است تا با افزایش قیمت خانه ها سوبسید خانه های ارزان قیمت را پرداخت کنند . همزمان، شهرداری هزینه ی ساخت و ساز را تا حد زیادی افزایش داده است، که باعث می شود هزینه مسکن متعاقباً افزایش یابد. در نهایت، خریداران و مستأجران باید این هزینه را پرداخت کنند و به این دلیل است که ما در حال حاضر با بحران قیمت مسکن مواجه شده ایم.

شهرداری تورنتو گفت که افزایش هزینه های ساخت بر اساس دستور استانی این است که "هزینه های آبادی صرف آبادانی شود" است، به این معنی که هزینه های ساخت و سایر هزینه ها، از جمله هزینه های پارک و موارد عام المنفعه، باید آنچه را که برای اسکان ساکنان جدید مورد نیاز است، پوشش دهد.

بر اساس گزارش شهرداری، حدود ۲۲ درصد از ۶۷ میلیارد دلار پروژه های سرمایه ای برنامه ریزی شده طی ۲۰ سال آینده از طریق هزینه های ساخت جدید بازیابی خواهد شد. شهرداری گفت که رویکرد متعادلی در پیش گرفته است و افزایش ها را به می ۲۰۲۳ و می ۲۰۲۴ تقسیم کرده و از افزایش هزینه ی ساخت مسکن اجاره ای و واحدهای مسکونی منطقه بندی فراگیر و ارزان قیمت چشم پوشی می کند.

در بیانیه ای از شهر آمده است: "ما چالش های پیش روی صنعت ساخت و ساز از جمله افزایش هزینه ها، افزایش نرخ بهره و کمبود نیروی کار را درک می کنیم."
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز