کرونا در فرانسه: استفاده از ماسک در فضاهای باز عمومی ده‌ها شهر اجباری شد

Submitted on Mon, 08/03/2020 - 13:18

این درخواست به این دلیل مطرح شده که دولت مجبور نشود در آینده بار دیگر محدودیت قرنطینه را در سراسر کشور اعمال کند.

نخست وزیر فرانسه گفت: «ویروس به تعطیلات نمی‌رود، ما هم همینطور. باید خودمان را در برابر این ویروس محافظت کنیم، بدون این که زندگی اقتصادی و اجتماعی را متوقف سازیم. به این معنی که از چشم‌انداز یک قرنطینه سراسری دیگر در کشور پرهیز کنیم.»

کاستکس گفت که در برخی مناطق فرانسه، «ما شاهد افزایش آمارهای شیوع کرونا هستیم که ما را به سمت بیشترین هشیاری ممکن سوق می‌دهد.»

در حالی که تاکنون در کلانشهر لیل ۱۴ هزار آزمایش کرونا انجام شده است، این شهر با اوج‌گیری دوباره شیوع این ویروس روبه‌روست.

نخست وزیر فرانسه گفت: «باید این راه را ادامه دهیم، برویم به جاهایی که احتمال می‌رود کانون‌های شیوع ویروس باشد.»

کاستکس تاکید کرد: «من از هر فرانسوی می‌خواهم بسیار هشیار باشد، زیرا مبارزه علیه این ویروس با وجود این که مطمئنا به دولت، شوراهای محلی و نهادها بستگی دارد، اما به هر کدام از ما نیز وابسته است.»

اجباری شدن پوشیدن ماسک در برخی فضاهای باز عمومی در حالی است که پیشتر از بیستم ژانویه، استفاده از ماسک در فضاهای عمومی بسته الزامی شده بود.

دلیل الزامی شدن استفاده از ماسک در فضاهای باز عمومی، انتقال ویروس از طریق قطرات ریزی است که هنگام بازدم افراد مبتلا در هوا منتشر می‌شود.

علاوه بر لیل، برخی دیگر از شهرهای فرانسه نظیر بیاریتز، بایون، سن مالو، اورلئان و نیس نیز قانون پوشیدن ماسک در مکان‌هایی مثل مراکز خرید و بازارها را به اجرا گذاشته‌اند.

تاکنون ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه بیش از ۳۰ هزار قربانی بر جای گذاشته است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز