کرونا انتاریو را تعطیل کرد؛ تورنتو وضعیت اضطراری اعلان کرد

Submitted on س., 03/24/2020 - 01:30
دوشنبه 23 مارچ 2020

نخست وزیر انتاریو، داگ فورد طی یک سخنرانی مطبوعاتی در روز دوشنبه چنین اعلان کرد: من امروز تعطیلی کامل و لازم‌الاجرای کلیه اماکن غیرضروری انتاریو را اعلان می‌کنم که از تاریخ سه‌شنبه 24 مارچ ساعت 11:59 شب به مدت 14 روز به اجرا گذاشته می‌شود. این چند ساعت زمانی‌ست که بیزینس‌ها بتوانند خودشان را با شرایط تطبیق دهند. فردا لیست بیزینس‌هایی که می‌توانند باز بمانند را اعلان خواهیم کرد. قابل ذکر است که در صورت لزوم این زمان تمدید خواهد شد.

این تصمیم بسیار سخت ولی در عین حال صحیحی است. الان وقت کوتاه آمدن نیست و این تصمیم به سادگی اخذ نشده و تاثیرات آن بر روی همه بسیار است. اما همانطوریکه از روز نخست گفتم ما کلیه قدم‌های لازمه را برخواهیم داشت تا سرعت گسترش کرونا را کاهش دهیم. سلامتی و جان همه انتاریویی‌ها و کانادایی‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد، به همین دلیل چنین تصمیمی گرفتیم تا بتوانیم همچنان روی سفره مردم غذا بگذاریم، مردم بتوانند به مراکز بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند و قادر باشند مایحتایج‌شان را تامین کنند. یعنی همه برق خواهند داشت، مخابرات همچنان کار خواهد کرد و علاوه بر اینها یک معنای مشخص دیگری هم دارد: اکنون هر فرد ساکن انتاریو بایستی به وظیفه اجتماعی خویش عمل کند: در خانه بمانید، فقط زمانی از خانه خود خارج شوید که واقعا کار واجبی وجود دارد.

به تمام کانادایی‌هایی که از خارج از کشور به میهن بازمی‌گردند می‌گویم: به محض ورود بایستی به قرنطینه بروید، تکرار و تاکید می‌کنم: بایستی به قرنطینه بروید؛ سلامتی فرزندان، پدران و مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایتان به این بستگی دارد.

شاید برخی بپرسند چرا، یا چرا الان. پاسخ اینست: ما بایستی از ویروس کرونا جلو بیافتیم تا بتوانیم شکستش دهیم. ما بایستی منحنی گسترش ویروس را پَخ کرده و بشکنیم. ما می‌دانیم که این ویروس اقتصاد جهان را به حالت ایستایی درآورده، ما نظاره‌گر شکست سیستم‌های بهداشتی، گریه‌های مردم و شکستن پُشت خیلی‌ها هستیم. برخی کشورها این جنگ را به ویروس کرونا باخته‌اند، بگذارید من به شما بگویم، ما در انتاریو راه شکست آنها را دنبال نمی‌کنیم، ما این جنگ را نخواهیم باخت، ما از ویروس جلو خواهیم افتاد، به خاطر سلامتی و جان همه افرادی که زندگی می‌کنند؛ برای فردای فرزندانمان، برای آنهایی که تازه به کانادا آمده‌اند، و برای آنهایی که بازنشسته شده‌اند؛ ما باید این جنگ را ببریم... ما شکستش می‌دهیم.

 
شهردار تورنتو

جان توری شهردار تورنتو نیز گفت که با امضاء کردن سندی پیش از این، اکنون در شهر تورنتو اعلان وضعیت اضطراری می‌کند. جان توری گفت: این تصمیم بر اساس توصیه‌های افسران بهداشتی و درمانی گرفته شده است. من از دفترم با شورای شهر تورنتو در این زمینه صحبت کرده‌ام، البته پیش از آن نیز با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و داگ فورد نخست وزیر انتاریو نیز صحبت کرده‌ام. ما تعداد رو به افزایش موارد ابتلا به کرونا را در شهر، استان و کشور می‌دانیم و به همین دلیل چند روز آینده برای شکست دادن این بیماری بسیار روزهای حساسی است. من به تمامی شهروندان کاملا تاکید می‌کنم تا از خودشان و کلیه شهروندان دیگر مراقب و حمایت کنند: شهروندان خانه بمانید، فقط خریدهای مایحتاج خودتان را مثلا هفته‌ای یکبار انجام دهید.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز