کانادا مرزهای خود را به روی دانشجویان خارجی باز می کند

Submitted on ی., 10/18/2020 - 21:29

دانشجویان خارجی از تاریخ 20 اکتبر می توانند وارد کانادا باشند مشروط بر اینکه موسسه اموزشی آنان با ارایه سیاست های امنیتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موفق به اخذ مجوز از وزارت بهداشت و سلامت کانادا شده باشد.

کلیه موسسات اموزش با شماره دی اِل آی باید سیاستهای امنیتی و مراقبت های بهداشتی خود و روشهای جلوگیری از شیوع کرونا در دوران پاندمیک به وزارت بهداشت و سلامت کانادا ارایه تا موفق به دریافت مجوز پذیرش دانشجویان خارجی برای گذراندن دوره اموزشی در داخل کانادا گردند. این سیاستها شامل ارسال اطلاعات لازم در زمینه مجوز های سلامت و تهیه مدارک مورد نیاز قبل از ورود دانشجو به کانادا، ارایه ساپورتهای موسسه آموزشی پس از وروددانشجو، ارایه سرویس های لازم در طول دوره قرنطینه از قبیل تهیه لوازم ضروری همانند دارو و مواد غذایی و همچنین ایجاد مراقبت ها و تسهیلات لازم در صورتی که دانشجو به ویروس کرونا مبتلا شود، می باشند.
اداره مهاجرت لیست تمامی موسسات اموزشی که دارای دی اِل آی و مجوز وزارت بهداشت هستند را بزودی منتشر و روزانه آپ دیت می نماید.
این قوانین برای کلیه دانشجویان خارجی بدون توجه به نوع پذیرش و مقطع تحصیلی و یا کشور محل اقامتشان صادر شده است. اداره مهاجرت بر این امر تاکید دارد تا دانشجویان قبل از دریافت مجوز ورود نسبت به خرید بلیط سفر اقدام نکنند.

خانواده درجه یک دانشجویان خارجی به عنوان همراه در صورت داشتن ویزای همراه میتوانند تحت شرایط خاصی به همراه دانشجو وارد کانادا شوند. دلیل سفر همراهان می بایست ضروری باشد، این دلایل می توانند شامل ارایه ساپورت برای ایجاد امکانات استقرار اولیه دانشجو، کمک به تسهیل در روند آموزشی دانش آموز که این افراد عبارتند از همسر و فرزندان وابسته زیر سن 18 سال و یا پدر و مادر و یا گاردین می باشند.
تصمیم گیری اداره مهاجرت در زمینه ایجاد تسهیل در ورود دانشجویان که در تاریخ دوم اکتبر توسط وزیر مهاجرت اعلام شد به دنبال تماسها و درخواستهای مکرر دانشجویان خارجی به علت مشکلات مواجه بودن با اختلاف ساعات طولانی برای شرکت در کلاسهای آنلاین همزمان در کانادا و همچنین در برخی از کشور ها عدم دسترسی به اینترنت برای شرکت در کلاسهای آنلاین بوده است.

منبع
online
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز