کانادا در جمع کشورهای منتخب ثروتمندان جهان / اکثر تازه پولدارهای جهان بورس بازند

Submitted on Mon, 08/17/2020 - 01:14

کانادا در میان کشورهای منتخب ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. اکثر کسانی که به تازگی ثروتمند شده‌اند، در بازار بورس سرمایه دارند.

افرادی که سرمایه آن‌ها به بیش از ۳۰ میلیون دلار می‌رسد، به ترتیب کشور های زیر را برای محل اقامتشان انتخاب می‌کنند:

آمریکا، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، انگلیس، ایتالیا، کانادا، روسیه و سوئیس.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال جاری میلادی، ۳۱ هزار نام جدید به چشم می‌خورد. اکثر این سرمایه داران جهان ، به علت رشد قیمت سهام و افزایش قیمت املاک، به ثروتی بیش از ۳۰ میلیون دلار دست یافته‌اند.

طبق گزارش جدید گروه مشاوران “نایتفرانک” (Knight Frank)، تعداد افرادی که ثروت خالص آنها به بیش از ۳۰ میلیون دلار می‌رسد، در سال ۲۰۱۹ با ۶ درصد افزایش همراه بوده و به ۵۱۳ هزار و ۲۲۴ نفر رسیده است!

با این حساب، تعداد این افراد اکنون از جمعیت کشورهایی مانند ایسلند و مالت بیشتر شده است!

طبق این گزارش، پیش بینی می‌شود که جمعیت افراد بسیار ثروتمند در جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی به حدود ۶۵۰ هزار نفر می‌رسد!

در حال حاضر، ۴۶.۸ درصد از افراد بسیار ثروتمند جهان در آمریکا ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد از آنها نیز در کشور چین زندگی می‌کنند.

نایتفرانک اعلام کرد که پیش بینی می‌شود تعداد افراد بسیار ثروتمند در جهان ، طی ۵ سال آینده در اقتصادهای در حال توسعه، مانند چین، هند، ویتنام، مصر، مالزی و اندونزی، بیش از سایر کشورها افزایش داشته باشد.

مطابق شاخص میلیاردرهای جهان که توسط بلومبرگ محاسبه می‌شود، بنیان گذار و مدیرعامل آمازون یعنی جف بزوس، در جریان معاملات انجام شده در بازار سهام آمریکا، موفق شده ۱۳ میلیارد دلار به ثروت خالص خود بیفزاید. در حالی که این رقم برای ایلان ماسک -که رقیب ۴۹ ساله او است- ۵ میلیارد دلار بوده‌است.

از سال ۲۰۱۲ که آغاز محاسبه شاخص میلیاردرهای جهان توسط بلومبرگ است، جهش ۱۳ میلیارد دلاری ثروت یک فرد یک یک روز بی سابقه بوده‌است.

صعود ۷.۹ درصدی سهام شرکت آمازون که متعلق به بزوس ۵۶ ساله است، در جریان معاملات بازار سهام آمریکا رخ داد.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز