کاهش نرخ بهره ممکن است به زودی بر اجاره مسکن تاثیر بگذارد!

Submitted on س., 07/02/2024 - 19:49

صاحب خانه در تورنتو خانه خود را ۹ بار لیست کرد و ۲۴ هزار دلار ضرر کرد، بنابراین مجبور شد سریعا آن را بفروشد.

در این ماه، یک آپارتمان در برامپتون پس از اینکه مالک آن را ۹ بار متوالی لیست کرد، حتی با ضرر هنگفت، فروخته شد. بعد ازاعمال نرخ بهره وارد به چرخه ی نزولی، ترس این هست که در آینده بازار اجاره نیز با فشار مواجه شود.

فرآیند پیچیده تراکنش این آپارتمان در پلتفرم X توسط @ShaziGoalie به اشتراک گذاشته شد که به طور منظم رویدادهای مهم در بازار املاک و مستغلات انتاریو را به اشتراک می گذارد.

طبق این فهرست، کاندو سه خوابه با دو حمام دارای فضای نشیمن بیش از ۱۱۰۰ فوت مربع است و آشپزخانه با میزهای کوارتز و بالکن بزرگ برای تماشای غروب خورشید بازسازی شده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ کاندو برای اولین بار در ماه فوریه ۲۰۲۲ به قیمت ۷۲۵ هزار دلار فروخته شد، زمانی که نرخ بهره پایین تر بود و تقاضا افزایش یافت و باعث شد قیمت خانه در سراسر انتاریو افزایش یابد.

تنها یک سال و نیم بعد، زمانی که مالک جدید آپارتمان را برای فروش گذاشت، قیمت آن به ۵۸۹۹۰۰ دلار کاهش یافت.

این واحد دوباره در ماه های فوریه و مارچ سال ۲۰۲۴ با همان قیمت مجدداً وارد فهرست شد، اما نتوانست هیچ خریداری را جذب کند. در ماه آپریل ۲۰۲۴، فروشنده که مشتاق فروش بود، قیمت آپارتمان را چند هزار دلار کاهش داد و دوباره آن را برای فروش با قیمت ۴۹۹ هزار دلار درج کرد.

با وجود این تخفیف زیاد، آپارتمان همچنان در بازار بود. در ماه می ۲۰۲۴ سه بار متوالی در بازار فهرست شد و قیمت‌ها کمی افزایش یافت و از ۵۰۹ هزار دلار تا ۵۴۹ هزار دلار متغیر بود.

در نهایت، این خانه در این ماه به قیمت ۴۸۹ هزار دلار مجددا وارد فهرست شد و به قیمت ۴۸۷ هزار دلار فروخته شد و ضرری معادل ۲۳۸ هزار دلار نسبت به زمانی که دو سال پیش خریداری شد را متحمل شد.

طبق آخرین گزارش هیئت منطقه ای املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) کاهش فروش مسکن در منطقه تورنتو بزرگ در ماه می به نفع خریداران بالقوه ای بود که فضای بیشتری برای چانه زنی داشتند.

در همان زمان، این گزارش همچنین اشاره کرد که با افزایش تقاضا در منطقه تورنتو بزرگ، فروشندگان ممکن است با وضعیت جدیدی در قیمت مسکن مواجه شوند زیرا رقابت بین خریداران همچنان تشدید می‌شود.

جنیفر پیرس، رئیس هیئت املاک و مستغلات تورنتو، افزود: "با کاهش هزینه های وام در ۱۸ ماه آینده، انتظار می رود خریداران بیشتری وارد بازار شوند، که از جمله بسیاری از خریداران خانه اولی را شامل می شود."

"این امر بازار اجاره نسبتاً فشرده را کاهش می دهد و بازار به نفع مستآجران خواهد شد."
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز