جزئیات جدید از آتش‌سوزی کارخانه الکل قم | اعلام وضعیت بحرانی در منطقه | حضور ۱۰۰ آتش نشان برای مهار حریق

Submitted on ی., 05/02/2021 - 03:25
Videos

صبح امروز آتش‌سوزی مهیبی در شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌در محل شرکت مولدان رخ داده است.

آتش سوزی کارخانه الکل قم

صبح امروز آتش‌سوزی مهیبی در شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌در محل شرکت مولدان رخ داده است. بلافاصله نیروهای آتش نشانی و امنیتی به محل اعزام شده‌اند و با توجه به اینکه تمام منطقه شهرک صنعتی و اطراف آن در حصار دود این آتش سوزی قرار گرفته است، احتمالا شهرک به صورت کامل تعطیل و تخلیه خواهد شد.

با توجه به این که زمینه فعالیت شرکت مولدان در محصولات شیمیایی می باشد دود برخاسته از این آتش سوزی ممکن است سمی باشد.

‌سخنگوی آتش نشانی قم از حضور بیش از صد آتش نشان برای مهار آتش سوزی در کارخانه مولدان صنایع شیمی قم خبر داد.

حمید کریمی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم با بیان اینکه حریق ساعت‌ ۶ صبح ‌به آتش نشانی اعلام شده است، گفت: با توجه به حجم و شدت این آتش سوزی و وجود مواد با قابلیت اشتعال بالا، آتش نشانی قم بلافاصله با تمام توان سنگین خود برای مهار این آتش سوزی وارد عمل شدند.

وی گفت: با توجه به وجود مواد اولیه فتالیک که پیش‌ساز تولید مواد پلاستیکی است کار به سختی پیش رفته است.

سخنگوی آتش نشانی قم افزود: خوشبختانه با سرعت عمل همکاران آتش نشان از رسیدن حریق به مخازن الکل و سایر موارد قابل اشتعال جلوگیری شد.

کریمی با اشاره به شدت آتش سوزی و انفجارهای رخ داده در این حادثه، گفت: یکی از خودروی آتش نشانی در این علمیات به کلی دچار حریق شد و دو تن از همکاران آتش نشان نیز به شدت دچار مصدومیت شدند که برای درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

کریمی ادامه داد: آتش نشانی قم با اعلام وضعیت بحرانی از تمام دستگاه‌ها از جمله شهرداری، سازمان آب و سپاه درخواست کمک کرده است.

وی افزود: تانکرهای آب رسان شهرداری و سازمان آب نیز به محل فراخوان شده‌اند.

مصدومیت شدید یک آتش نشان در آتش سوزی قم | سخنگوی آتش نشانی: مردم دعا کنند
حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم با بیان اینکه حریق ساعت ۶ صبح به آتش نشانی اعلام شده است، گفت: با توجه به حجم و شدت این آتش سوزی و وجود مواد با قابلیت اشتعال بالا، آتش نشانی قم بلافاصله وارد عمل و حریق اطفاء شد. همچنین اکنون در حال لکه گیری هستیم.
صبح امروز آتش‌سوزی مهیبی در شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌در محل شرکت مولدان رخ داده است که این آتش سوزی مهر شده است.

حریق قم ۸۰ میلیارد تومان خسارت داشت
آتش‌سوزی گسترده در کارخانه صنایع شیمیایی شهرک شکوهیه خسارت سنگینی به اموال عمومی و شخصی وارد کرده است.


اطفای حریق
حدود ساعت ۶ صبح امروز کارخانه مولدان صنایع شیمی در شهرک صنعتی شکوهیه قم دچار حریق شد. با توجه به وسعت حریق و انفجارهای پشت سر هم که در این کارخانه رخ می‌داد، بیش از ۲۰ خودروی عملیاتی آتش نشانی و تانکرهای آب رسانی با بیش از ۱۰۰ آتش نشان به محل وقوع حریق اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی قم در تشریح جزئیات این آتش سوزی گفت: پس از استقرار خودروهای آتش نشانی، بخشی از مواد شعله‌ور بر روی دو خودرو آتش نشانی از قم و شهرک شکوهیه پاشیده شده و این دو خودرو به طور کامل سوختند.

به گفته حمید کریمی، تعدادی از خودروهای شخصی که در اطراف این کارخانه پارک شده بودند و امکان فرار آنها به دلیل حفاری انجام شده در انتهای یکی از کوچه‌های محل حادثه وجود نداشت، به طور کامل در آتش سوختند.

وی افزود: در این حادثه دو تن از آتش نشان‌ها دچار سوختگی شده و به بیمارستان اعزام شدند که یکی از آنها مرخص شده و دیگری به علت شدت سوختگی بستری است.

کریمی به هوشیاری نیروهای آتش نشان در مهارکردن این حریق اشاره کرد و گفت: اگر حریق به مخازن الکل مستقر در مجاورت کانون آتش سوزی سرایت می‌کرد، فاجعه بزرگی در شهرک صنعتی شکوهیه رخ می‌داد.

مصدومیت ۶ نفر
سخنگوی اورژانس قم هم از مصدوم شدن ۶ نفر در حادثه آتش سوزی کارخانه صنایع شیمیایی خبر داد و گفت: دو نفر از مصدومان از آتش‌نشان‌ها هستند که به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

به گفته مهدی فراهانی، درصد سوختگی یکی از آتش‌نشان‌ها نسبتا زیاد است و ۴ مصدوم دیگر شامل یک آتش نشان و ۳ کارگر کارخانه به صورت سرپایی مداوا شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم نیز از تشکیل پرونده قضایی برای این حادثه خبر داد و افزود: بر اساس نظر اولیه کارشناسان، علت آتش سوزی غیرعمدی بوده اما بررسی‌ها درباره علت قطعی این آتش سوزی ادامه دارد.

علی اصغر سلطانی تاکید کرد که تاکنون هیچ کسی در رابطه با این پرونده احضار یا بازداشت نشده و تحقیقات قضایی در حال انجام است.

به گفته معاون دادستان عمومی و انقلاب قم، در این آتش سوزی علاوه بر دو خودرو سازمان آتش نشانی، حدود ۱۰ دستگاه خودروی شخصی که متعلق به نیروهای کارخانه بود دچار آتش سوزی صد درصدی شد.

وی میزان خسارت واردشده در این آتش سوزی را طبق برآوردهای اولیه بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش‌سوزی در کارخانه صنایع شیمی مولدان
معاون دادستان قم از تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش‌سوزی در کارخانه صنایع شیمی مولدان در شهرک شکوهیه قم خبر داد.


آتش کارخانه قم
علی‌اصغر سلطانی گفت: کارخانه‌ای به نام صنایع شیمی مولدان در شهرک شکوهیه قم وجود دارد که در حوزه پتروشیمی فعال است. صبح امروز مخزن آن دچار حریق شد و با توجه به اینکه داخل آن میعانات وجود داشت، این میعانات از مخزن خارج شد که سبب گستردگی آتش می‌شود.

معاون دادستان قم خاطرنشان کرد: دو دستگاه از خودروهای آتش‌نشانی به صورت صد درصد از بین رفتند و دو نفر از آتش‌نشانان نیز دچار سوختگی شده‌اند. حدود ۱۰ دستگاه خودرو شخصی که متعلق به کارکنان کارخانه بود نیز در جریان این حادثه دچار حریق صد درصد شده است.

سلطانی با بیان اینکه میزان خسارت در برآوردهای اولیه بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: این کارخانه حدود ۴۸۰ کارگر داشته است. علت آتش‌سوزی بر اساس نظر اولیه کارشناسان غیرعمدی بوده اما بررسی‌های لازم در این موضوع ادامه دارد.

معاون دادستان قم با بیان اینکه دادستانی با اعزام بازپرس به محل حادثه دستور قضایی لازم را به منظور بررسی علت وقوع این حادثه صادر کرده است، اظهار کرد: تاکنون شخصی در این موضوع احضار و بازداشت نشده و تحقیقات قضایی در حال انجام است.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز