جایزه حقوق زنان «اجلاس ژنو برای دموکراسی و حقوق بشر» به شیما بابایی، کنشگر ایرانی اهدا شد

Submitted on چ., 05/17/2023 - 12:52

شيما بابايی كه همراه با عكس پدرش در اين كنفرانس حضور داشت به خبرنگار ار.اف.ای فارسی در سوئیس گفت: «اين جايزه حاوی يک پيام مهم برای جمهوری اسلامی ايران است و آن اين كه ما زنان ايران را نمی‌توانيد حذف كنيد، ما تكثير شده‌ايم و پرقدرت‌تر از قبل شما را شكست خواهيم داد.»

پانزدهمین اجلاس ژنو روز چهارشنبه ٢٧ ارديبهشت ۱۴۰۲، در پایان نشست اصلی برگزار شد. در این مراسم صدها تن از مخالفان و قربانیان مظالم حکومتی، دیپلمات‌ها، روزنامه‌نگاران، مقامات رسمی و رهبران احزاب و انجمن‌های سیاسی، دانشجویان و سایر شهروندان علاقه‌مند به موضوع حقوق بشر و حقوق زنان حضور داشتند.

اجلاس ژنو برای حقوق بشر و دموکراسی کنفرانس بزرگی است که به موقعیت‌های فوری حقوق بشری که نیازمند توجه جهانی هستند، می‌پردازد. این برنامه برای قهرمانان حقوق بشر، فعالان و زندانیان سیاسی پیشین بستری یگانه برای شهادت دادن در مورد مبارزات شخصی خود در مسیر دموکراسی و آزادی فراهم می‌کند و در عین حال جامعه بین المللی را برای مقابله با ستم حکومت‌های دیکتاتوری آگاه می‌سازد.

اجلاس امسال ژنو حول محور نشست سالانه اصلی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار شد، زمانی که وزرای خارجه در ژنو گرد هم می‌ایند تا مسائل مهم را در دستور کار بین‌المللی قرار دهند.

نیلا ابراهیمی، دختر افغان، از جمله سخنرانان این مراسم بود که درباره وضعیت زنان در افغانستان صحبت کرد.

شرکت‌کنندگان دیگری که در پنل ایران و افغانستان در این مراسم سخنرانی کردند آدرین قمی، نماینده ایرانی‌تبار مجلس فرانسه، نرگس اسکندری، شهردار فرانکفورت، علی احساسی، نماینده ایرانی‌تبار مجلس کانادا و علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار مجلس سوئد بودند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز