هواپیماهای اسرائیلی مواضع سپاه پاسداران و جهاد اسلامی در سوریه را بمباران کردند؛ چند راکت بسوی اسرائیل پرتاب شد

Submitted on Mon, 02/24/2020 - 12:40

ارتش اسرائیل اندکی پس از نیمه شب یکشنبه به دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «هواپیماهای جنگی [این کشور] در عملیاتی تلافی جویانه [در پاسخ به پرتاب راکت] مواضع جهاد اسلامی در جنوب دمشق» را بمباران کرده‌اند. دیده بان حقوق بشر سوریه که رویدادهای این کشور را از نزدیک دنبال می‌کند با تائید بمباران‌های هوائی «در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق» تاکید کرد که این عملیات علیه «مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و نیز «مواضع جهاد اسلامی» صورت گرفته است.

بگزارش این سازمان در این بمباران‌ها ٦ نفر کشته شده‌اند که ٢ تن از آنان از اعضای جهاد اسلامی و ٤ نفر دیگر شبه نظامیان وابسته به ایران، از جمله یک شهروند سوری بوده‌اند.

در حالیکه جنبش جهاد اسلامی مرگ دو عضو خود را با انتشار نام آنان تائید کرد، سانا، خبرگزاری رسمی رژیم سوریه، به نقل از یک منبع نظامی در دمشق اعلام کرد که دفاع ضد هوائی این کشور «بخش اعظم موشک‌های اسرائیلی را در آسمان منهدم کرده» و بقیه را نیز «از مسیر خود خارج ساخته است».

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه، اندکی پس از نیمه شب بوقت محلی صدای انفجارهای مهیب در جنوب دمشق را گزارش کرده بود.

جنبش جهاد اسلامی صبح دوشنبه در پاسخ به بمباران‌های شب پیش از آن ٦ راکت بسوی اسرائیل پرتاب کرد که بگفتۀ مقامات نظامی این کشور، پنج تای آن توسط دفاع ضدموشکی اسرائیل هدف قرار گرفت و ساقط شد و موشک دیگر در پارکی در شهر «سدروت» فرود آمد بی آنکه لطماتی داشته باشد. اسرائیل پیش از آن در اقدامی پیشگیرانه کلیۀ مدارس شهرهای جنوب این کشور را تعطیل اعلام کرده بود.

ارتش اسرائیل شب گذشته مواضع جهاد اسلامی در نوار غزه را نیز هدف قرار داد. این بمباران‌ها در پی درگیری‌های صبح همان روز در کنار نردۀ امنیتی میان نوار غزه و خاک اسرائیل صورت گرفت. بگزارش ارتش اسرائیل، سربازان این کشور صبح یکشنبه بسوی «دو ترویست» که در حال کار گذاشتن مواد منفجرا در حاشیۀ نردۀ جدائی میان این کشور و نوار غزه بوده‌اند، تیراندازی کرده‌ و یکی از این دو تن را کشته و دیگری را زخمی کرده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز