هشدار سازمان جهانی بهداشت: هنوز اکثریت مردم جهان مستعد ابتلا به عفونت کرونا هستند

Submitted on س., 06/09/2020 - 13:34

خبرگزاری فرانسه از مسکو گزارش داد که برای اولین بار از اواخر ماه مارس تاکنون، روز سه‌شنبه ازدحام خودروها به خیابان‌های این شهر بازگشت. همچنین ساکنان این شهر از این که توانسته‌اند در خیابان‌ها حضور پیدا کنند ابزار شادی می‌کنند. با این حال، استفاده از ماسک در خیابان‌ها، محیطهای بسته و شبکه حمل و نقل در این کشور دوازده میلیون نفری اجباری است.

شدت شیوع ویروس کرونا در مسکو به حدی بوده که نزدیک به نیمی از آمار قربانیان کرونا در روسیه، مربوط به مسکو است؛ هر چند که میزان ابتلای روزانه در این شهر کاهش یافته و از شش هزار نفر در روز به بیش از هزار و پانصد نفر در روز سه‌شنبه رسیده است.

شهرداری مسکو نیز با استناد به همین آمار، سیاست قرنطینه‌گشایی را اجرا کرد و روز دوشنبه اعلام کرد که سیستم «خودقرنطینه‌ای» در خانه و قانون عبور و مرور با مجوز را لغو می‌کند.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده در روسیه، تاکنون بیش از چهارصد و هشتاد و پنج هزار نفر از مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از شش هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از نظر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا، در مقام سوم قرار دارد.

در این شرایط، تدروس آدهانوم، رییس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که گرچه وضعیت شیوع ویروس کرونا در اروپا رو به بهبود است، اما این وضعیت در جهان در حال وخیم‌تر شدن است. اکنون بر اساس آمارهای رسمی، ابتلای بیش از هفت میلیون نفر به ویروس کرونا در جهان تایید شده است، این در حالی است که فقط در ایران ارزیابی می‌شود که حدود پانزده میلیون نفر به این ویروس آلوده شده‌اند.

همچنین بر اساس آمار رسمی، نزدیک به ۷۵ درصد از موارد جدید شناسایی شده ابتلا به ویروس کرونا در جهان در روز یکشنبه گذشته، در ۱۰ کشور بوده است. این کشورها در آسیا و آمریکای جنوبی واقع هستند.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که در این شرایط، بدترین سیاست برای کشورهایی که در حال بهبودی شرایط هستند، این است که اجازه داده شود مردم به سادگی از خانه‌های خود خارج شوند. این سازمان تاکید کرده که هنوز اکثریت مردم جهان مستعد ابتلا به عفونت ویروس کرونا هستند.

در حالی که اغلب کشورهای اروپایی، کاهش محدودیت‌های مرتبط با کرونا را از هفته‌ها پیش آغاز کرده‌اند، شهر نیویورک در آمریکا نیز از روز دوشنبه قرنطینه‌گشایی تدریجی شهر نیویورک، یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا در این کشور را آغاز کرده است. در این مرحله از بازگشایی‌ها در نیویورک، فعلا فقط کارگران و کارکنان بخش‌های عمرانی و تولید مجاز به ازسرگیری فعالیت حرفه‌ای خود هستند. پس از گذشت دو هفته، مقامات نیویورک امیدوارند که دومین مرحله قرنطینه‌گشایی را اجرا کنند.

پس از یازده سال پیاپی رشد اقتصادی در آمریکا، این کشور در رکودی کم‌سابقه فرو رفته است.

کشور پهناور و پرجمعیت هند نیز که همچنان درگیر شیوع ویروس کروناست، از روز دوشنبه اماکن مذهبی و تجاری را بازگشایی کرد.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز