همزمان با نیس فرانسه، یک مرد در منطقه NDG مونترال با چاقو حمله کرد، حمله تروریستی یا نژادپرستی پلیس؟

Submitted on ش., 10/31/2020 - 01:20

همزمان با حمله یک مرد چاقو بدست در یکی از کلیساهای نیس فرانسه که منجر به کشته شدن 3 نفر و مجروح شدن چند نفر شد، در مونترال نیز یک مرد چاقو بدست دست به اقدامی مشابه زد و هدف شلیک گلوله پلیس قرار گرفت.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، پلیس مونترال درپی این حادثه که اوایل صبح روز پنجشنبه انجام شد تحت بازرسی ناظران مدنی قرار گرفت.

پلیس در توضیح این حادثه گفت که حدود ساعت 6 صبح درپی تماسی به محل حادثه عزیمت کردند و در آنجا با مردی مواجه شدند که در شرایط بحرانی قرار داشته و با چاقو به پلیس حمله ور می شود.

گای لاپوینت جونیور، رئیس BEI، در این رابطه گفت: آنچه به ما گفته شده این است كه این مرد سپس به سمت وسیله نقلیه‌ای كه در آن افراد غیرنظامی بوده اند در حرکت بوده است.

وی افزود: مأموران سپس برای مداخله از وسیله نقلیه خودشان خارج شدند، در این هنگام فرد مهاجم ظاهراً به سمت مأموران برگشته است یا حداقل [به صورت] تهدیدآمیز به سمت آنها برگشته است.

در نهایت این مرد با شلیک گلوله پلیس مجروح و به بیمارستان منتقل شد اما دوام نیاورد و تسلیم مرگ شد.

سو مونتگومری، شهردار کت سن لوک در منطقه NDG ، اواخر روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت که این مرگ بخشی از تاریخ طولانی تیراندازی پلیس به مردان سیاه پوست بوده و “قلب او را به درد آورد.

وی افزود: بیش از سی سال از مرگ  آنتونی گریفین، نوجوان سیاه پوست غیرمسلح که از ناحیه سر در NDG مورد اصابت گلوله قرار گرفت می گذرد. از آن زمان، چندین سیاهپوست دیگر به دست پلیس کشته شدند. در سال 2018 ، ما یک جوان سیاه پوست دیگر را دیدیم که توسط پلیس در NDG به ضرب گلوله کشته شد. نام او نیکلاس گیبس بود.

هشت محقق از پلیس استان BEI و کبک در حال بررسی مرگ هستند.

کارشناسان معتقدند روش های مختلفی وجود دارد که پلیس می تواند با فردی که دچار بحران است مقابله کند و لزومی به شلیک مستقیم به فردی که یک سلاح سرد در دست دارد نیست!

جیمز هیوز، مدیرعامل آبجوسازی Old Brewery Mission  گفت: این شرایطی است که باید با آرامش و حوصله آن را سپری کنیم.

وی با بیان اینکه بگذارید چند ساعت بگذرد تا موضوع بدون آسیب حل شود گفت: مردم نباید قبل از اینکه تحقیقات کامل شود نتیجه بگیرند.

برخی ناظران معتقدند پلیس در وقوع چنین حوادثی با مجرمان سیاه و سفید پوست رفتاری تبعیض آمیز دارد از جمله اینکه در این حادثه حضور پلیس در چنین صحنه ای منجر به کشته شدن فرد مهاجم که سیاه پوست بوده شده است.

صفحه ویژه اخبار مونترال

منبع: سی.تی.وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز