همزمان با حمله ارتش اسرائیل به جنین، حمله یک خودرو در تل‌آویو دست‌کم هفت زخمی برجای گذاشت

Submitted on س., 07/04/2023 - 10:44

همزمان با عملیات گسترده ارتش اسرائیل در اردوگاه جنین، واقع در کرانه باختری که طی آن ۱۰ فلسطینی کشته شدند، در حمله یک خودرو در تل‌آویو هفت نفر مجروح شدند.

به گفته پلیس اسرائیل: «به نظر می‌رسد مظنون که در حال رانندگی با خودرویی از جنوب به شمال می‌رفت، عابران پیاده در یک خیابان تجاری را زیر گرفت، از خودروی خود پیاده شد تا با یک شی تیز به شهروندان ضربه بزند».

یاکوف شابتای، رئیس پلیس که در محل حادثه حاضر شده بود گفت که «تروریست» ساکن کرانه باختری بود که توسط یک رهگذر به ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنبش اسلام‌گرای فلسطینی حماس، که از سال ۲۰۰۷ نوار غزه را تحت کنترل دارد، از این حمله «قهرمانانه» استقبال کرد و آن را «اولین پاسخ به جنایات علیه مردم ما در اردوگاه جنین» دانست.

خالد البطش، یکی از شخصیت‌های ارشد جنبش جهاد اسلامی که مورد حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد بدون اینکه مسئولیت این حمله را برعهده بگیرد، آن را «واکنش اولیه و طبیعی مقاومت به آنچه در جنین رخ داد» ارزیابی و ستایش کرد.

همچنین بخوانیدعملیات نظامی اسرائیل در جنین و نقش حکومت ایران در تنش‌های جاری

ارتش اسرائیل از دوشنبه ۳ ژوئن بزرگترین عملیات نظامی خود در کرانه باختری در چند سال گذشته را آغاز کرده است. ارتش  اسرائیل اعلام کرد که «یک مرکز عملیات مشترک» یک گروه مسلح محلی، تیپ جنین، یک انبار تسلیحات، یک سایت «رصد و شناسایی» و یک انبار مورد استفاده توسط عاملان احتمالی حملات علیه اهداف اسرائیلی را هدف قرار داده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تا کنون ۱۰ فلسطینی کشته و ۱۰۰ نفر زخمی شدند که حال ۲۰ نفر از آنها وخیم است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز