حمله دزدها به خودرو حمل واکسن در تهران | ۳۰۰ دوز واکسن به سرقت رفت

Submitted on ی., 08/29/2021 - 10:13

حمله دزدها به خودرو حمل واکسن در تهران | ۳۰۰ دوز واکسن به سرقت رفت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره سرقت محموله ۳۰۰ تایی واکسن کرونا در تهران توضیح داد و گفت: سرنخ‌های خوبی در این خصوص به دست آمده و تحقیقات برای دستگیری این افراد در حال انجام است.


سرقت از خودرو حمل واکسن

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره نقش پلیس در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا گفت: همکاران من در مجموعه نیروی انتظامی از همان روزهای نخست شیوع کرونا، در کنار کادر درمان جزو خطوط اول مقابله با کرونا بودند و از برخورد با احتکار اقلام بهداشتی در روزهای نخست تا تامین نظم و امنیت بیمارستان، انسداد راه‌ها و اعمال محدودیت برای صنوف و... از سوی پلیس انجام شده و همچنان نیز برخی از این موارد در حال اجراست.

وی ادامه داد: از زمان آغاز طرح واکسیناسیون کرونا نیز پلیس وظایفی را در این زمینه برعهده گرفت که از جمله آن تامین امنیت مراکز تزریق واکسن، تامین امنیت مراکز نگهداری از واکسن و تامین امنیت حمل و جابجایی محموله‌های واکسن بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، تمامی این موارد در امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره خبر منتشرشده درباره سرقت از خودروی حامل واکسن نیز گفت: این موضوع مربوط به سه هفته پیش است و آنطور که بعضا درباره آن شایعه شده، نبوده است.

وی توضیح داد: مدتی قبل خانمی با کرایه یک خودرو به یکی از مراکز نگهداری واکسن در جنوب غرب تهران رفته و درخواست ۳۰۰ عدد واکسن کرده بود. متاسفانه ایشان این موضوع را به پلیس اطلاع نداده بود و خودشان شخصا تصمیم به انتقال این واکسن‌ها با خودروی کرایه‌ای داشت.

وی ادامه داد: همین موضوع نیز سبب اطلاع یافتن سارقان شده و آنان اقدام به سرقت این واکسن‌ها کرده و متواری شدند.
هرگونه جابه‌جایی واکسن باید به اطلاع پلیس برسد

رحیمی با بیان اینکه هرگونه جابه‌جایی واکسن باید به اطلاع پلیس برسد، گفت: اگر پلیس از این موضوع با خبر بود، مانند صدها مورد دیگر که در امنیت کامل انجام می‌شد، این تعداد واکسن نیز تحت نظارت پلیس به مقصد می‌رسید. البته درحال حاضر نیز سرنخ‌های خوبی در این خصوص به دست آمده و تحقیقات برای دستگیری این افراد در حال انجام است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ادعای فروش واکسن کرونا در بازار آزاد نیز توضیح داد: واکسن‌ها شرایط نگهداری خاصی دارند و به همین دلیل حتی اگر یک درصد هم چنین ادعایی صحت داشته باشد، شهروندان باید بدانند که واکسن مذکور به دلیل شرایط بد نگهداری از بین رفته است. ضمن اینکه اکثر این موارد دروغ بوده و ما در مواردی که با آن برخورد داشتیم، افراد سودجو آب مقطر و ویتامین را تحت عنوان واکسن به شهروندان فروخته‌اند.

او از مردم خواست برای انجام واکسیناسیون کرونا حتما به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند و فریب سودجویان را نخورند.

متهم سابقه‌دار با تزریق سینوفارم و آسترازنکای تقلبی کلاهبرداری می‌کرد
رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: فردی که با تزریق واکسن تقلبی کرونا اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، بازداشت شد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: مدتی قبل ماموران گشت کلانتری گلبرگ در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به رفتارهای راننده یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی با اشاره به توقف خودرو و بازرسی از آن توضیح داد: ماموران در بازرسی از این خودرو دو عدد واکسن سینوفارم و دو عدد آسترازنکا را به همراه یک مهر پزشکی و یک سرم کشف و ضبط کردند و به همین دلیل متهم را به کلانتری انتقال دادند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه در بررسی‌های بعدی مشخص شد که واکسن سینوفارم و آسترازنکا همراه متهم تقلبی است، افزود: متهم بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن اعتراف کرد که با تزریق واکسن کرونا در محل، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرده و به جای واکسن آب مقطر، ویتامین و... به آنان تزریق می‌کرده است.

موقوفه‌ای با بیان اینکه متهم به بیش از ۸۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری با همین شیوه اعتراف کرد، گفت: در بررسی سوابق متهم دستگیرشده نیز مشخص شد که وی با قید وثیقه از زندان آزاد شده و قبل از آن دارای سابقه بوده است.

به گفته او، متهم دستگیرشده به همراه پرونده تشکیل‌شده، برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شد.

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز