نرخ بیکاری در حال افزایش است! اخراج های زیادی در صنایع مالی و املاک و مستغلات

Submitted on جمعه, 12/01/2023 - 18:53

نرخ بیکاری کانادا در ماه نوامبر به ۵/۸ درصد افزایش یافت و نرخ های بهره ی بالا اشتغال را در زمانی که جمعیت این کشور به سرعت در حال افزایش است کاهش داد.

آمار، نظرسنجی نیروی کار ماه نوامبر کانادا که در روز جمعه منتشر شد، نشان داد که اقتصاد کانادا ۲۵۰۰۰ شغل ایجاد کرده است.

تولید و ساخت و ساز بیشترین افزایش شغل را داشته اند، در حالی که عمده فروشی و خرده فروشی و تجارت مالی، بیمه، املاک و مستغلات و لیزینگ بیشترین کاهش شغل را داشته اند.

نرخ بیکاری در ماه اکتبر ۵/۷ درصد بود.
پس از اینکه بازار کار پس از شیوع بیماری همه گیر بازگشت قوی داشت، نرخ بیکاری از آپریل روند صعودی داشته است زیرا اقتصاد کانادا نشانه های آشکار تری از ضعف را نشان می دهد.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ تولید ناخالص داخلی واقعی که معیاری برای اندازه گیری اقتصاد است، در سال گذشته برای رشد پایدار تلاش کرد. آخرین گزارش تولید ناخالص داخلی نشان داد که اقتصاد با نرخ سالانه ۱/۱ درصد در سه ماهه سوم کوچک شده است.

نرخ بیکاری کانادا در حال حاضر در سطوح قبل از همه گیری در نوسان است، اما افزایش نرخ استقراض بر مشاغل فشار وارد می کند و انتظار می رود نرخ بیکاری همچنان به افزایش خود ادامه دهد.

بازار کار ضعیف تر همچنین به این معنی است که تعداد بیشتری از کارگران شغل خود را از طریق اخراج از دست می دهند. آمار کانادا روز جمعه گزارش داد کسانی که ماه گذشته شغل خود را از دست داده اند نسبت به یک سال قبل بیشتر از کار بیکار شده اند.

با این حال، میانگین درآمد ساعتی همچنان به سرعت در حال رشد است و ۴/۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، زیرا کارگران به دنبال جبران افزایش اخیر تورم هستند.

بانک مرکزی کانادا تصمیم بعدی خود در مورد نرخ بهره را چهارشنبه آینده اعلام خواهد کرد. بازار عموما معتقد است که بانک مرکزی به افزایش نرخ سود خود پایان داده است. نرخ بهره اصلی آن در حال حاضر ۵ درصد است که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۱ است.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز