چهارشنبه ۲۱ آذر | قیمت طلا، سکه و ارز

Submitted on چ., 12/12/2018 - 16:06

چهارشنبه ۲۱ آذر | قیمت طلا، سکه و ارز
قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان شد.

سكه
به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان با کاهش ۴۰ هزارتومانی نسبت به دیروز و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌ میلیون و ۳۵ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۴۳ دلار معامله می‌شود.

گفتنی است، قیمت انواع سکه و طلا در بازار تهران نسبت به دیروز کاهش یافته است که از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت‌ها در این بخش، کاهش قیمت ارز است.

به گزارش تسنیم، صرافی‌های دولتی قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۶۵۰ تومانی نسبت به صبح دیروز ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های دولتی با کاهش ۵۵۰ تومانی نسبت به صبح دیروز به ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است؛ قیمت خرید یورو نیز در صرافی‌های دولتی ۱۲ هزار تومان اعلام شده است.

گفتنی است، یورو در مرکز مبادلات ارزی با کاهش قیمت نسبت به دیروز ۴۷۵۶ تومان،‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۲۵۳ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

ارز مسافرتی حذف می‌شود؟ | سرنوشت نرخ عوارض خروج از کشور و ارز مسافرتی در لایحه بودجه ۹۸
معاون رئیس جمهور از سرنوشت ارز مسافرتی و نرخ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۹۸ خبر داد.


ارز
علی اصغر مونسان درباره سرنوشت ارز مسافرتی در لایحه بودجه ۹۸ گفت: ارز مسافرتی در لایحه دیده نشده است.

معاون رئیس جمهور درباره سرنوشت نرخ عوارض خروج از کشور نیز گفت: تغییری در نرخ عوارض خروج در لایحه ۹۸ وجود ندارد.

نرخ ارز مسافرتی در سال چاری برای هر مسافر از تمامی مرزهای کشور برای بار اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، بار دوم ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال محاسبه می‌شود. با توجه به اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر عدم تغییر این نرخ در لایحه بودجه ۹۸ به نظر می‌رسد در صورت تصویب لایحه بودجه در مجلس همین ارقام در سال آینده نیز اعمال شود.

۱۱ هزار لوح گلی هخامنشی از آمریکا به کشور باز می‌گردند
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از ۱۱ هزار لوح گلی سالم مربوط به باروی تخت جمشید با رأی دیوانعالی آمریکا به کشور باز می‌گردد.

مونسان
سایت چمدان نوشت:: علی اصغر مونسان در حاشیه نمایشگاه گردشگری پارس با بیان این مطلب افزود: الواح در دانشگاه شیکاگو حدود ١١ هزار شیء برآورد می‌شوند که با پیگیری فراوان ١٧٨۴ شیء اکنون مجوز بازگشت از امریکا را از وزارت خزانه‌داری امریکا گرفته و آماده بسته‌بندی، بیمه و بازگشت هستند.

وی اضافه کرد: این الواح حدود ۸۰ سال پیش به صورت امانی و برای انجام کارهای پژوهشی از کشور خارج شد اما تا کنون بازنگشته بود.

وی گفت: کار بسته‌بندی تقریباً به پایان رسیده اما در مرحله بیمه اشیاء با مشکل مواجه شده‌ایم چرا که آنها می‌گویند به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند فعلاً به تهران ارسال داشته باشند ما هم گفته‌ایم که باید در تهران تحویل دهند وگرنه مجبور هستیم اشیاء‌ را در لاهه از آنها تحویل بگیریم.

مونسان افزود: بحث اینکه تحویل در کجا انجام می‌شود به زودی تعیین و تکلیف خواهد شد اما آنها بهانه‌شان این است که به دلیل زیاد بودن اشیاء مدت‌زمان بسته‌بندی طول می‌کشد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: آنها اعلام کردند مابقی اشیاء تاریخی در برنامه ٣ ساله بازگشت داده می‌شود که ما نپذیرفتم و در حال مذاکره هستیم تا زمان کوتاه‌تر شود.

معاون وزیر بهداشت: ۴۱ میلیون ایرانی از سردرد رنج می‌برند
به گزارش مهر، رضا ملک‌زاده در همایش علوم اعصاب پایه و بالینی افزود: سن امید به زندگی در بین خانم‌ها به ۸۲ سال و در آقایان به ۷۶ سال رسیده است.

وی با عنوان این مطلب که مهم‌ترین علت ناتوانی در ایران سر درد است، گفت: بیشترین عامل مرگ و ناتوانی در ایران فشار خون است و ۳۰ درصد ایرانی بالای ۱۸ سال فشار خون دارند.

ملک زاده تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۳۸۰ هزار نفر فوت کردند که ۳۱۳ هزار نفر به دلیل بیماری غیر واگیر بوده است و این بیماری‌ها ۸۰ درصد مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: ۴۷ درصد مرگ‌ها در ایران در سن زیر ۷۰ سال است و حدود ۸۵هزار مرگ خیلی زودرس بوده و قابل پیشگیری است؛ ضمن اینکه امید زندگی در بدو تولد بالاتر می‌رود.

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: سن امید به زندگی در بین ایرانیان افزایش یافته است اما باید روی بیماریه‌ای اعصاب تمرکز بیشتری داشته باشیم.

ملک‌زاده گفت: در بین بیماری‌های غیرواگیر پارکینسون رشد قابل توجهی داشته است و ۴۱ میلیون ایرانی از سردرد رنج می‌برند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، افزود: میگرن نوعی از سردردها است که باید تحقیقاتی در زمینه کنترل آنها صورت گیرد و شرکت‌های دانش‌بنیان باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

ملک‌زاده تصریح کرد: بیماری پارکینسون از سال ۱۹۹۰ رشد دو برابری داشته و شیوع این بیماری در ایران نیز افزایش یافته است.

وی افزود: تنها ۲۰ درصد افرادی که فشار خون دارند بیماری خود را کنترل می‌کنند و بیش از نیمی از مبتلایان از بیماری خود خبر ندارند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز