گزارش BMO: قیمت خانه در انتاریو به دلیل کمبود عرضه نیست

Submitted on جمعه, 04/01/2022 - 22:22

اداره آمار کانادا در آخرین سرشماری خود اطلاعات مهمی را فاش کرده است. BMO Capital Markets دریافت که سهام مسکن کانادا سریعتر از جمعیت آن در حال رشد است. رابرت کاوچیچ، اقتصاددان ارشد BMO، با تحقیق بر روی داده های تاریخی دریافت که این مورد در دو دهه گذشته صدق می کند. BMO همچنین مشکلات مزمن عرضه را تصدیق می کند، اما مقدارش را اغراق آمیز می داند. در واقع ذهنیت دلال بازی که با افزایش قیمت مسکن شتاب گرفته است، عامل اصلی مشکل فعلی قیمت مسکن است.

آخرین سرشماری انجام شده حاکی از آن است که جمعیت کانادا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ به میزان ۵/۲ درصد افزایش یافته است، در حالی که تعداد اقامتگاه های خصوصی در مدت مشابه ۵/۷ درصد افزایش یافته است.

از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، جمعیت انتاریو ۵/۸ درصد و مسکن ۶/۲ درصد افزایش داشته است که نشان می دهد عرضه مسکن سریعتر از رشد جمعیت افزایش داشته است. در این دوره، نرخ رشد مسکن انتاریو سریع‌ترین نرخ رشد از دهه ۱۹۷۰ بوده است و رشد سریع مسکن منجر به هزینه‌های کم نیروی کار و مصالح ساختمانی در سال ۲۰۲۰ شد که به نوبه خود بر ساخت و تحویل خانه‌های جدید تأثیر گذاشت.

رشد قیمت در سایر مناطق در مناطق شهری نیز متمرکز بوده است. در این مورد می توان گفت بستگی به محل توسعه مسکن دارد. این چیزی است که وضعیت انتاریو را خاص تر می کند. قیمت ها در سراسر استان افزایش یافته است و موجودی محدودی برای فروش موجود است. این یک پدیده ی جدیدی نیست، اما بانک گفته است که عرضه برای چندین دهه از جمعیت پیشی گرفته است.

رشد قیمت در سایر مناطق در مناطق شهری متمرکز بود. در این مورد می توان گفت بستگی به محل توسعه مسکن دارد. این وضعیت در انتاریو را بیش از پیش ویژه می کند، زیرا قیمت خانه در سراسر جهان بالا است و موجودی محدودی برای فروش موجود است. این یک پدیده نوظهوری نیست، زیرا BMO می گوید رشد عرضه مسکن برای چندین دهه از رشد جمعیت پیشی گرفته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، BMO دریافت که سهام مسکن انتاریو در ۲۰ سال گذشته سریعتر از رشد جمعیت افزایش داشته است. کاویچ گفت در واقع، تعداد خانه های سرانه در انتاریو از دوره سرشماری سال ۲۰۰۱ به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

در واقع، این فقط انتاریو نیست، یکی دیگر از استان های کانادا با افزایش قیمت مسکن، بریتیش کلمبیا است. آخرین داده های گزارش دولت نشان می دهد که عرضه مسکن در بریتیش کلمبیا به طور کامل با رشد جمعیت مطابقت داشته است. این بدان معناست که کسانی که مدام می گویند قیمت مسکن به دلیل کمبود عرضه در حال افزایش است، اغراق می کنند.

گزارش UBCM نشان می دهد که توسعه مسکن جدید در بریتیش کلمبیا اساساً با رشد جمعیت همگام است. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، جمعیت استان ۳۵۲۸۲۴ نفر افزایش یافته است که افزایش ۷/۶ درصدی دارد و ۱۴۸۲۷۷ واحد مسکونی جدید اضافه شده است که افزایش ۷/۲٪ را نشان می دهد. بر اساس تحلیل این گزارش و بر اساس اندازه متوسط ​​جمعیت خانوار، مسکن جدید در BC به طور کامل پاسخگوی نیازهای رشد جمعیت است.

این گزارش خاطرنشان کرد که داده‌های سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ نیز هیچ مدرکی مبنی بر افزایش قیمت مسکن در شهرهای گران‌قیمت نشان نمی‌دهد که توسعه ی مسکن جدید با رشد جمعیت همگام نبوده است. در این گزارش آمده است که این بدان معنا نیست که نیازی به ساخت خانه های جدید نیست، بلکه می توان گفت که مسائل عرضه به هیچ وجه دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن نیست.

کاویچ خاطرنشان کرد: تقاضا برای دلال بازی در بازار مسکن نیز در این مدت افزایش یافته است. همچنین در گذشته این استدلال که کانادا کمترین سرانه مسکن را در میان کشورهای G7 دارد، گمراه کننده بوده است. ما باید روی جمعیت بالای ۱۸ سال تمرکز کنیم، به‌ویژه هنگام مقایسه بین کشوری، جمعیت کانادا در بخش جوان‌تر G7 قرار دارد، به این معنی که تقاضای سرانه مسکن کمتری وجود دارد.

BMO افزایش تقاضا را به سیاست بیش از حد تطبیقی ​​بانک کانادا نسبت داد. سیاست بانک مرکزی میلیاردها دلار را به فروش مازاد برانگیخته است و تقاضای بیش از حد معمول را ایجاد کرده است زیرا که با کاهش نرخ بهره میزان معاملات افزایش می یابد ولی با افزایش نرخ بهره، شاهد کاهش تقاضا و افزایش موجودی های بازار می باشیم. از این گذشته، تعداد کمی از مردم تصمیم به فروش ملک خود می کنند وقتی قیمت‌ها کمی ا افزایش می‌یابد. وقتی نرخ بهره بالا رود، میزان موجودی بازار یا خانه های فهرستی زیاد می شود.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز