فیگارو : حکومت ایران قصد داشته یک نویسندۀ یهودی فرانسوی را به قتل برساند

Submitted on پ., 12/01/2022 - 17:24

روزنامۀ واشنگتن پست در شمارۀ امروز خود پنجشنبه اول نوامبر، با انتشار تحقیقی مفصل دربارۀ اقدامات تبهکارانۀ حکومت ایران در قلب کشورهای غربی نوشته است که نیروی قدس سپاه پاسداران قصد داشته نویسندۀ فرانسوی "برنارد هانری له‌وی" را به قتل برساند.

نشریۀ آمریکایی در اظهار این مطلب به اسناد حکومتی استناد کرده و افزوده است که در این باره با حدود پانزده مقام سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و کشورهای اروپا و خاورمیانه نیز گفتگو کرده است. این منابع به واشنگتن پست گفته‌اند که حکومت ایران در ابعاد نگران‌کننده‌ای طرح های قتل و آدم ربایی خود را علیه شخصیت های غربی مخالف منافع تهران از جمله فعالان سیاسی یا روزنامه‌نگاران افزایش داده است. به همین خاطر حکومت تهران به تازگی کوشید مقامات پیشین دولت آمریکا و همچنین فعالان سیاسی تبعیدی ایرانی را به قتل برساند.

به نوشتۀ واشنگتن پست روش حکومت ایران هر بار مشابه است یعنی از گروه های تبهکار می‌خواهد که در ازای پول طرح‌های جنایتکارانۀ حکومت ایران را به اجرا بگذارند. به نوشتۀ واشنگتن‌پست، جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، برخی تجار اسرائیلی در قبرس و "برنارد هانری له‌وی" از جمله اهداف عملیات تروریستی حکومت ایران بوده اند. به نوشتۀ واشنگتن پست، نیروی قدس از یک تبهکار ایرانی در پاریس خواسته بود که در ازای ١٥٠ هزار دلار نویسندۀ یهودی فرانسوی را به قتل برساند.

در آوریل گذشته، جراید اسرائیل فاش کردند که حکومت ایران قصد دارد یک روزنامه‌نگار یهودی فرانسوی را به قتل برساند. در ماه مه گذشته روزنامۀ فیگارو به نقل از یک تحلیلگر اسرائیلی، یوسی ملمن، نوشت که قتل یک افسر ارشد سپاه پاسداران، سرهنگ خدایاری، مسئول عملیات تروریستی نیروی قدس در خارج در پیوند با طرح قتل "برنارد هانری له‌وی" بوده است. روزنامۀ واشنگتن پست در گزارش خود به طرح نافرجام ربودن، مسیح علینژاد، توسط حکومت ایران نیز اشاره کرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز