دو زمین لرزه متوالی ۴.۷ و ۳.۳ ریشتری در قصرشیرین ا مصدومیت سه نفر هنگام فرار از زلزله

Submitted on ش., 02/04/2023 - 00:56

به گزارش همشهری آنلاین -  ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح امروز، شنبه ۱۵ بهمن‌ماه زلزله‌ای به بزرگای ۴.۷ قصرشیرین استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور، مرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین گزارش شده است.

براساس گزارشات مردمی، شدت این زلزله به حدی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب احساس شد که مردم را به بیرون از خانه‌هایشان کشاند.

زلزله دیگری به بزرگی ۳.۳ ریشتر دقایقی بعد و رأس ساعت ۶ و ۲۱ دقیقه امروز مجدداً شهرستان قصرشیرین از استان کرمانشاه را لرزاند

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در پی زلزله ۴.۷ ریشتری در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین ۲۷ کیلومتری سرپل‌ذهاب چهار تیم ارزیاب برای بررسی خسارات جانی و مالی در سطح شهر اعزام شدند و فعلا هیچ خساراتی گزارش نشده است.

وی افزود: طبق ارزیابی تیم‌های ارزیاب در دهستان‌های الوند، نصراباد، فتح‌اباد، سومار و طبق گزارشی که از دهیاران مناطق اخذ شد، هیچ خسارات جانی، مالی و تخریبی خوشبختانه داده نشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با تأکید بر آمادگی کامل نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت از عموم مردم خواست، تا با حفظ خونسردی، اخبار و اطلاعات را از مراجع و رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر شهرستان قصرشین را لرزاند که مرکز اصلی آن در شهر خانقین عراق در عمق ۱۰ کیلومتری بود.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های تیم ‌های ارزیاب هلال احمر، حادثه خاصی گزارش نشد فقط سه نفر به واسطه فرار از محیط مصدوم شده که به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده‌اند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز