دو مشاور املاک در کانادا پیشنهادهای جعلی را برای افزایش عمدی قیمت مسکن ارائه کردند! ده ها هزار دلار جریمه شدند

Submitted on چ., 01/24/2024 - 20:55

دو نماینده املاک کبک که پس از متهم شدن به ارائه پیشنهادات دروغین در حین فروش ملک از کار تعلیق شده بودند، مجرم شناخته شدند.

به گزارش CTV، کمیته انضباطی سازمان تنظیم مقررات کارگزاران املاک کبک (OACIQ) حکم خود را علیه کریستین ژیروارد و جاناتان دوفین-فورتین روز سه شنبه اعلام کرد.

ژیرو یکی از ستارگان رئالیتی شو "Numéros 1" نیز بود.

رگولاتور املاک کبک در یک بیانیه خبری گفت که ژیرو از شریک خود، دافین-فورتین، خواسته است "تعهدات خرید ایجاد کند تا بتواند به خریداران نزدیک شود و آنها را دعوت کند تا پیشنهادات خود را افزایش دهند. این پیشنهادات خرید اغلب بسیار کمتر از قیمت درخواستی بوده است. کمیته انضباطی پس از بررسی مجموعه ای از شواهد و رفتارهای مکرر، این رویکرد متقلبانه را محکوم کرد و ادعای این دو مشاور املاک را باور نکرد.

کمیته در تصمیم خود نوشت: «شواهد به اندازه کافی روشن است.

ادعای پیشنهادهای ساختگی املاک
طبق گزارشی در می ۲۰۲۳، Re/MAX روابط خود را با Girouard و Dauphinais-Fortin قطع کرده است و ادعا می کند که آنها از دوستان و خانواده خود پیشنهادات نادرستی برای ایجاد رقابت بین خریداران و افزایش قیمت خانه ارائه کرده اند.

با گذشت دو ماه از انتشار این گزارش، مجوز دو بنگاه معاملات ملکی توقیف شد.

"این تصمیم مثال زدنی است و به ما آژانس‌های املاک اهمیت این را یادآوری می‌کند که هرگز به فکر منفعت اینچنینی نباشند. استفاده از کلک و تزویر توسط ژیرو و دوفین فورتن نه تنها به نفع مشتریان و فروشنده‌شان نمی باشد بلکه باعث سلب اعتماد مشتریان و فروشندگان و بدنامی شرکت مزبور نیز می شود. کارولین شامپاین، معاون مقررات آژانس، روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: مشتریان باید بدانند که می توانند برای مهمترین معاملات زندگی خود به مشاوران املاک خود اعتماد کنند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ انتظار می رود که این دو مشاور املاک در تاریخ بعدی در جلسه استماع تحریم ها حاضر شوند. ژیروارد و دوفین-فورتین ممکن است با جریمه تا ۵۰ هزار دلار در هر اتهام روبرو شوند و مجوزهای آنها به حالت تعلیق درآید یا لغو شود.

رگولاتور گفت هر مشتری که معتقد است توسط دو نماینده املاک آسیب دیده است، می تواند برای جبران خسارت به Fonds d'indemnisation du courtage immobilier مراجعه کند.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز