گزارش کامل ایسنا از ششمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

Submitted on س., 02/22/2022 - 12:52

به گزارش ایسنا، در این جلسه که به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس برگزار شد، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه سال آتی کشور در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در ابتدای جلسه نوبت عصر نیز روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور  از جمله تذکر ۳۸ نماینده مجلس به وزراء درباره وضعیت عفاف و حجاب در کشور را  قرائت کرد.

تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس

نوری قزلجه: با طرح صیانت روی اعصاب و روان جامعه راه می‌روید

الهیان : چرا در زمان بررسی بودجه علیه کمیسیون صیانت فضاسازی می شود؟

نقدعلی: محدودیت کسب و کار و رسانه ها در طرح صیانت مطرح نیست

***

نمایندگان در ادامه بررسی های بودجه ای خود،‌ به دولت اجازه دادند پس از عقد قرارداد با تامین کننده مالی خارجی، اقدامات قانونی لازم برای تامین سهم ۱۵ درصد تسهیلات مالی خارجی از محل منابع صندوق توسعه ملی به عمل آورد و برای طرح های ریلی هزینه کند. 

در جریان تصویب بند مربوط به مشارکت با بخش غیردولتی برای اجرای طرح ها در بودجه ۱۴۰۱ هم ساز و کاری برای اتمام پروژه های نیمه تمام پیش بینی شد. که بر اساس اصل و فرع سرمایه‌گذاری صورت گرفته در طرح (پروژه) مذکور از مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

نمایندگان همچنین برای فراهم‌ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع طرح (پروژه)‌های زیربنایی و طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌، معافیت مالیاتی در نظر گرفتند.

در ادامه جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس با ارجاع بندی از لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق که بر تکالیف بانک ها در سال آتی افزوده بود، تاکید کرد که رهنمود های مقام معظم رهبری اولویت نمایندگان در تصمیم گیری است.

راهکاری هم برای شهرداری ها جهت اجرای پروژه مدیریت شهری در نظر گرفته شد که بر اساس آن می توانند از انواع ابزار تامین منابع مالی و روش های اجرایی مناسب استفاده کنند.

گزارش‌های مربوط به جلسات قبلی را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید. 

گزارش کامل ایسنا از پنجمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل ایسنا از چهارمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل ایسنا از سومین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل ایسنا از دومین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز یکم اسفند

انتهای پیام

منبع
isna
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز